Gå til innhold
Arkivverket

[#73706] MR, Margrete Olsdatter Kalland † 1763


Gjest Aud Kalland Sterten
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Oldervik

I følgje Gardtales i Valsøyfjord, heitte far til Svein Larsson Gjestad for Lars Sveinsson. Slik er det ganske sikkert at Todal har rota her.Ei lita avsporing; Lars Sveinsson vann att eigedomsretten til ein part av Gjestad så tidleg som i 1703, så sonen, Svein var neppe født særleg etter dette årstalet - heller noko tidlegare. Det var far til Lars, Svein Håkonsson som i sin tid (1682) selde Gjestad til futen Rasbech i Aresvika. Etter Rasbech fekk Kvernespresten, Hans Hagerup hand om denne gardparten. Ein av formyndarane til Hans sine born var presten Bendix Friis på Støren og det var han Lars fekk kjøpa garden attende hos. (Alt i følgje Todal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Kalland Sterten

Takk for innspill, Finn.Det er helt riktig som du skriver, Svein Larsson Gjestad var født noe før 1703, han er 8 år i manntallet av 1701. Svein Gjestad døde omkring 1756. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24645/102>http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24645/102Jeg vet ikke helt hvem som har rota her, i skiftet etter Margrete ser vi at far til Gurå og Kirsti er nevnt minst to ganger som Lars Olsson.Gurå Larsdatter døde på Vollan i 1785, 51 år gammel. Kirsti Larsdatter døde på Høgset i 1798, 63 år gammel.Jeg er i tvil om Svein f. omkr. 1693 er bror til Gurå f. 1734 og Kirsti f. 1735. Det er selvsagt mulig å bli far i en alder av 75 år, som Lars ville ha vært i 1735. Margrete må nødvendigvis ha vært en god del år yngre enn sin første ektemann.For ordens skyld, dette er også tatt opp i en debatt på Slektsforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

I eit manntal etter skulemeister, Lars Johannesson Berg som eg i sin tid fekk skriva av hos Knut O. Vik står det at Isak Olsson Høgset var son til Ola Nilsson Fjerli (Truleg noko som Knut har tilføydd) alder 59 år i 1758. Kona, Marit Danieldotter var 53 år det same året. Sonen, Johannes Isaksson var 27, og kona Kirsti Larsdotter var 21 år. (Det står at ho var frå Kalland og at foreldra var Lars og Margrete)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Kalland Sterten

Skulemeister Lars Johannesson Berg må ha vært nøyaktig i sine opptegnelser, Isach Olss. Høgset var 2 år i 1701. Det var fint å få bekreftet at han var sønn av Ole Nilss. Fjerli. Nå det gjelder Marit Danielsdatter, så ser jeg i farten ikke så mange farskandidater. Vi har en Daniel Anderssen, 24 år, på gården Leirvik, sønn av Anders Christophersen 63 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.