Gjest inger olsen #1 Skrevet November 13, 2009 Hvor finner jeg informasjon om folk som emigrerte før 1865, fra østlandet? Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest Helge Hålåsæter #2 Skrevet November 13, 2009 Kanskje på Universitetsbiblioteket eller Nasjonalbiblioteket ? Professor Gerhard Naeseth som levde i Madison, Wisconsin, samlet titusenvis av navn og det er utgitt bok (bøker); men han døde fra prosjektet. Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest Helge Hålåsæter #3 Skrevet November 13, 2009 Naeseth's materiale går fram til 1850. Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest Arne Solås #4 Skrevet November 13, 2009 Du kan også søke her: http://www.norwayheritage.com/ Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest Hans Myhre #5 Skrevet November 13, 2009 Det er jo noe som heter kirkebøker da og som har udflyttede...Men, et problem er at alle ikke registrerte seg. Folketelling i USA 1860 og 1870 kan være en kilde... Registrerte inn til USA på Castle Garden som var stedet før Ellis Island....Det er også noe som heter kirkebøker i USA men da bør en ha lokalisert folk i en folketelling eller vite reisemålet. Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest inger olsen #6 Skrevet November 13, 2009 Tusen takk. Jeg fant de ikke på norwayheritage, desverre. Jeg tror de bodde et sted i oslo før de dro, men håpløst å lete der når jeg ikke vet hvor... Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest Hans Myhre #7 Skrevet November 13, 2009 Du får komme med navn og alle fakta du har om personene, kanskje noen klare å finne dem. Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider