Gå til innhold
Arkivverket

[#73712] Peter Linum, f. 1881 muligens Trondheim


Gjest Lisa Jakobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisa Jakobsen

Jeg prøver å finne informasjon om min oldefar. Det eneste jeg har å gå på er at han er oppført i min bestemors dåp (hun ble født i 1906 i Nærøy) som 'Far: ungk. maler Peter Linnum Tr. hjem f. 1881'. Oldemoren min var Selma Edvardsdatter Ramstad. De var ikke gift.Presten stavet navnet Linnum med to n'er, men min mormor brukte navnet 'Linum'.Jeg har et bilde av ham sammen med min oldemor hvis dette hjelper.Hilsen Lisa Jakobsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.En kandidat til Peter i 1900 her.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=22&filnamn=f01702&gardpostnr=448&personpostnr=2262&merk=2262#ovre>Lenke.DåpenKildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Egge i Steinkjer, Ministerialbok nr. 740A01 (1881-1895), Fødte og døpte 1884, side 7. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Jakobsen

Hei,Tusen takk! Under all min leting tenkte jeg ikke at det kunne staves Lønnum...Må undersøke nærmere om dette kan være riktig person.Hilsen Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Peter funnet i innlegg (2) er trolig han som er gravlagt på Moholt Kirkegård i Trondheim. Født 21.01.1884, død 04.04.1969. På samme gravsted finnes Julie Lønnum født 24.03.1885, død 11.04.1969. http://home.no/gravsted/moholt/Her skal det være mulig å sjekke hvem som er fester på graven, og om det er evt.etterkommere.mvh Tommy Paulsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Jakobsen

Denne mannen giftet seg med kona Julie i Egge i Steinskjær i 1907. (Bestemoren min er som sagt født i 1906)Finner han verken som 'utflyttet' eller 'innflyttet' i Egge kirkebøkene, ikke at det nødvendigvis må stå noe der...mvh Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.