Gå til innhold
Arkivverket

[#73725] Konfirmerte i Eidanger 30 sep 1906 / Telemark.


Gjest Solveig Kristine Westgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Kristine Westgård

Hei, er det noen som kan se på dette?Nr; 14 Alfred Marius Dhal.Far: Fisker Gustav Marius Dhal.Mor: Hva står det, er det Rakel.....?Kan noen hjelpe? Hadde også likt å vite hvor foreldra kom fra.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Jeg leser Hst.Rakel Talette Haavesdtr.Kildeinformasjon: Telemark fylke, Eidanger, Ministerialbok nr. 13 (1900-1913), Konfirmerte 1906, side 112. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1434&idx_id=1434&uid=ny&idx_side=-115>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer er kl.boka, født bosted HvalenKildeinformasjon: Telemark fylke, Eidanger, Klokkerbok nr. 3 (1893-1911), Konfirmerte 1906, side 161. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeFT 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei , Hilde ! Du kom meg litt i forkjøpet her:-)Nr. 14 under konfirmanter Eidanger: LenkeLesbart i 150% forstørrelse.Alfred Marius Dahl f. 30/3 dpt. 19/6 1892foreldre Fisker Gustav Marius Dahl og hustru Raken Talette Hansdatter . bosted Valen 66 . Kunnskap ( Næsten god?)Nå har jo også Hilde funnet informasjonen pluss familien i 1900-tellingen. Så her la jeg inn dobbelt opp :-)Vi kan sikkert også finne dåpen i kirkebøker for Eidanger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, her har du også barndåpen til Alfred Marius Dahl.I klokkerboka. Se nr. 18: LenkeHer får du også fødselsår på foreldre. ( 1842 og 1850)Da er det sikkert mulig å finne deres opphav også.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her finner du dåpen til broren Rangvald Dahl døpt i Eidanger 1896 , se dåp 22 her: LenkeFaren er død i 1900. så det går an å lete etter hans død i kirkebøker mellom 1896 og 1900.Mor Rakels etternavn er skrevet litt annerledes her, ( Haavesen?) hun skal være født i Stavanger ca 1850 i følge folketellingen 1900 ?Hvor Gustav Marieus Dahl kom fra har jeg ikke funnet ut til nå. f. ca 1842. ( Muligens også fra Vestlandet?) Kan hende det er ført ved vielse eller ved dødsfall. Så da blir det vel å lete etter dette?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, vi blir så ivrige at vi svarer samtidig nå, Hilde :-)Da er det bare å finne Rakel Talette f. i Stavanger, men det var ikke så enkelt i farten. Mulig du Hilde greier det også!Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Mulig denne Rakel i Stavanger er en brukbar kandidat? Alder passer bra, men etternavnet er jeg litt uskikker på også fra kirkeboka?Dette navnet begynner i alle fall på Haa, og faren er matros ? 1865 Stavanger: LenkeVet ikke om du Hilde finner en bedre kandidat? Vielsen har jeg ikke funnet til nå.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Faktisk tror jeg at navnet Haarestad kan være en mulighet når jeg ser på navnet ved konfirmasjonen?Her er jeg ganske usikker.Får lete bedre i andre kirkebøker, kan hende det vil klargjøre noe.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Her flytter denne fam,er det til Bergen det står? Mulig vi kan finne vielse der for å bli sikre på at det er rett Rachel Talette.Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Domkirken, Frue i Stavanger, Ministerialbok nr. A 15 (1844-1854), Utflyttede 1859, side 369. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1669&idx_id=1669&uid=ny&idx_side=-391>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Hei.Så flinke dere er, jeg er veldig glad for de jobben dere gjør for meg. Det er ei dame, som jeg har lovet å hjelpe.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Bare hyggelig å kunne hjelpe!Vielsen til Rakel og Gustav Marius ble vanskelig å finne, de er ihvertfall gift i 1888 ved (eldste?) sønns dåp Kildeinformasjon: Telemark fylke, Eidanger, Ministerialbok nr. 12 (1879-1900), Fødte og døpte 1888, side 47. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3982&idx_id=3982&uid=ny&idx_side=-51>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Hei.Er det noen som kan tyde, hva foreldra til Rakel Talette heter?Innlegg nr: 14, hun er født 28 juni døpt 14 juli 1850.Det står mor Karen Tollefsdatter? og....MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.