Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rolf Jerpseth

[#73732] Valborg Wilhelmina f. 1919 i Tofte, Hurum

Recommended Posts

Gjest Rolf Jerpseth

Valborg Wilhelmina Simonsen oppgis å være født 2/5 1919 i Tofte, Hurum, men jeg finner henne ikke i kirkebøkene der. Hun var senere gift med Hans Myhre. De bodde i Oslo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Finner en Hans Myhre gravlagt her i en familiegrav. Han var født i 1922, men jeg vet jo ikke om dette var ektefellen til Valborg W. ?LenkeDu må nok dobbeltklikke på lenken for å få fram bildet av gravstøtten.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Jeg har dessverre ikke funnet Valborg registeret i fødselsregisteret i Hurum i 1919, hun kan jo være f. i Hurum, men finner ikke noen annen kilde for Tofte Hurum i farten.Håper noen lokale slektforskere kan hjelpe deg her. Hun er født så nær vår tid, at det ikke er lett å få tilgang til digitale kilder.Vet du om barn i ekteskapet?De kan godt være nålevende, og bør nok ikke søkes etter her.Hva med å prøve en telefonkatalog med Myhre navn, om du kjenner barnas navn?Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rolf Jerpseth

Dessverre Gunn, men takk!. Denne Hans Myhre oppgis å være født 4/21909 i Brandvold. Jeg tror fødestedet er feil, men hans foreldre giftet seg der 4/11 1908. Hans er oppgitt å være død i Oslo 1973.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rolf Jerpseth

De har en datter Hilde Nora f. 3/1 1944. Hun bor som pensjonist i Sverige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tale Marie Eriksen

Finner en Valborg Vilhelmina Simonsen, f.2.5.1919 på Tofte i lysningslistene for Hurum. Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Hurum, Lysningsprotokoll nr. 1 (1919-1941), Lysninger 1940, side 91. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rolf Jerpseth

Hjertelig takk mine damer! Dere har skutt gullfuglen for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn lysningsprotokollen her også . Valborg var vel da først gift med en annen? LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rolf Jerpseth

Etter det jeg forstår, var Valborg først gift med Kristian Kristiansen i 1940 og senere med Hans Myhre. De fikk datteren Hilde Nora 3/1 1944, født i Oslo. De bodde i Jernbanegata 19.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.