Gå til innhold
Arkivverket

[#73732] Valborg Wilhelmina f. 1919 i Tofte, Hurum


Gjest Rolf Jerpseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Jerpseth

Valborg Wilhelmina Simonsen oppgis å være født 2/5 1919 i Tofte, Hurum, men jeg finner henne ikke i kirkebøkene der. Hun var senere gift med Hans Myhre. De bodde i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Finner en Hans Myhre gravlagt her i en familiegrav. Han var født i 1922, men jeg vet jo ikke om dette var ektefellen til Valborg W. ?LenkeDu må nok dobbeltklikke på lenken for å få fram bildet av gravstøtten.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har dessverre ikke funnet Valborg registeret i fødselsregisteret i Hurum i 1919, hun kan jo være f. i Hurum, men finner ikke noen annen kilde for Tofte Hurum i farten.Håper noen lokale slektforskere kan hjelpe deg her. Hun er født så nær vår tid, at det ikke er lett å få tilgang til digitale kilder.Vet du om barn i ekteskapet?De kan godt være nålevende, og bør nok ikke søkes etter her.Hva med å prøve en telefonkatalog med Myhre navn, om du kjenner barnas navn?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Jerpseth

Dessverre Gunn, men takk!. Denne Hans Myhre oppgis å være født 4/21909 i Brandvold. Jeg tror fødestedet er feil, men hans foreldre giftet seg der 4/11 1908. Hans er oppgitt å være død i Oslo 1973.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tale Marie Eriksen

Finner en Valborg Vilhelmina Simonsen, f.2.5.1919 på Tofte i lysningslistene for Hurum. Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Hurum, Lysningsprotokoll nr. 1 (1919-1941), Lysninger 1940, side 91. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Jerpseth

Etter det jeg forstår, var Valborg først gift med Kristian Kristiansen i 1940 og senere med Hans Myhre. De fikk datteren Hilde Nora 3/1 1944, født i Oslo. De bodde i Jernbanegata 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.