Gå til innhold
Arkivverket

[#73735] Oline Martinsdatter


Gjest inger olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest inger olsen

Jeg leter etter en Oline Martinsdatter, visstnok født 30.12.1857. Far Martin Johnsen. Hun emigrerer rundt 1876.Jeg vet ikke hvor jeg bør lete etter henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger olsen

Nei,desverre vet jeg ikke hvor i norge hun er fra. Det er det som gjør det så vanskelig. Skrev visst feil emigrasjonsår. Det skal være 1874. Det er mulig hun gifter seg med en Andrew/Andreas Simensen Rustad rundt 1872-1873. Jeg tror dette er henne: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Fra hvilken kilde har du at hun er født 30.12.1857 med far Martin Johnsen og hvorfra har du at hun emigrerte 1876? Ser du finner en Karen Oline men det kan vel ikke være henne. Rart at du leter etter en du vet så lite om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger olsen

Datoen og navnet på faren fikk jeg fra en av etterkommerne. Hvor hun hadde fått det fra, vet jeg ikke. Men i denne linken Lenke, står det at hun er født i desember 1857 (om du trykker på 'boken' oppe i hjørnet). Her står det også at hun emigrerte i 1874.Jeg vet det er liten sjanse for å finne noe mer om henne, men tenkte å gi det et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Du mener vel da en av hennes etterkommere i USA? Da burde det vel gjøres en etterforskning der først... finne hennes ekteskap og død i kirkebøkene der borte. De gir ofte hvorfra i Norge folk kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Eldste datteren Nora M. Rustad er jo født i mai 1881 Iowa....den andre, Carrie f. i Minnesota, resten i ND. Andrew Rustad 1855-1897 Oline M. Johnson 1857-1920. Sønnen Hery Rustad 23 bor sammen med Josie Jensen 24 og hennes datter Mable Jensen 3 pluss Henry's bror Edward 18 i Dewey, Rolette Co. ND i 1920. Da spørs det hvor Oline og Andrew er gift. Hun immigrerte 1874 og det er nok henne som er tjener i Cannon Falls, Godhue, MN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger olsen

Ja, der har du dem. Takk skal du ha.I følge det jeg har fått vite, så giftet Andrew og Oline seg i Norge. Desverre vet jeg ikke hvorfor Andrew kom til Norge. Om de giftet seg i 1873, så var de veldig unge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Tullball. Andrew Rustad er ugift i 1880 og født i Iowa 1855/56 og han og Oline fikk første barn Nora M. i Iowa 1881/1882, så Carrie i Minnesota 1884 og de fire siste i North Dakota. De to er enten gift i Iowa eller Minnesota ETTER 1880 tellinga.Vet disse Amerikanske etterkommerne ingenting? Hvem av de 6 barna er de etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger olsen

Nei,det virker ikke slik. Jeg tror det er Henry de er interessert i videre. Men informasjon om han antar jeg at de selv finner i USA. Men takk for oppklaringen om at de giftet seg i USA etter 1880. Da slipper i hvert jeg å lete etter det her i norge. Jeg skal skrive en epost med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Du kan jo ta direkte kontakt med meg hansmyhralfakrøllonline,no Du verden, du tror det er Henry de er interessert i ? Skjønner ikke at du gidder med så lite info og erfaring. Henry er gift med Edna og har 3 barn, Hazel, Alvin og Ina. Broren Edward er gift med Ina og har Edward og Adeline, muligens flere senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger olsen

Det virket ikke som de hadde prøvd å finne noe særlig om denne siden av slekten fordi de i utgangspunktet visste veldig lite.Takk for tilbudet :) Jeg har ikke fått svar på e-posten enda, så jeg venter og ser hva de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Andrew Rustad er født i IOWA 1855/56 og det ser ut som han er i Glyndon, Clay Co. MN i 1880. Der er han ikke gift med Oline/Olena. Siden deres første barn er født i Iowa så er de nok gift der, muligens i Northwood, Worth County.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.