Gå til innhold
Arkivverket

[#73736] Pakter Gudmund Iversen på Ask, Askøy


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

Gudmund Iversen og hans hustru Berta Magnusdatter/Magnesdatter var forpaktere på Ask og fikk i alle fall disse barna på Ask: Magne f. 1823, Anna f. 1827 og Berte Maria f. 1829. Datteren Anna flytter til Bergen og gifter seg med gaardbeuger Anders Bergesen på Starefossen. Kan ikke finne noenting om Gudmund Iversen og hans kone, verken når det gifter seg eller når/hvor de er født..... Er det noen som har noen gode ideer til hvordan jeg skal gå fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

HeiNår du ser etter slekt fra Askøy, så må du ofte søke under Bergen eller Lindås/Radøy, fordi de ble viet/døpt der.Jeg finner en vielse i Hosanger i 1813 mellom Gudmund Iversen og Britha Magnesdatter, begge under Helland: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Hosanger, Ministerialbok nr. A 4 (1811-1821), Ekteviede 1814, side 146. Permanent sidelenke: LenkeDet er i hvert fall en mulighet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg fant deres flytting fra Hosanger (nr. 7 i 1819) : Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Mo i Hosanger, Klokkerbok nr. A 1 /3 (1816-1825), Utflyttede 1816-1820, side 295. Permanent sidelenke: Lenke-men jeg greier ikke å tyde hvor de drar................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.