Gå til innhold
Arkivverket

[#73737] Døypte i Bergen 1816-1894: 'Fødd år' virkar ikkje.


Gjest Torbjørn Igelkjøn
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Hei!Eg får ikkje 'fødd år' til å virke i denne databasen. Dersom eg set denne lik f.eks. 1894 får eg 'ingen funne'. Er det eg som gjer noko feil?Mvh. Torbjørn Igelkjøn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Det virker ikke for meg heller, men jeg har oppdaget at dersom du først går inn på Lp.nr og velger år der, da virker det.mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Søk på Fødd år virker, men det er ikke fyllt ut fødselsår for barna, kun foreldre. Så enten må en velge rolle far/mor eller la være å velge rolle når en skal søke i Fødd år.For å få fram dåpsåret for barnet kan en søke på År i handlingsnivået. Merk at det er ikke alle steder at årstall er tatt med, men dataene skal ligge kronologisk med start i 1816.Jeg forstår ikke helt Kjellaug R. Petit sin framgangsmåte, men virker det så er det jo supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Det var nok jeg som forklarte meg dårlig. Når jeg går inn i denne databasen, så står det Lp.nr. i det lille vinduet til venstre under 'Nytt handlingsøk'. Med andre ord, så er det vel slik du forklarer det-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.