Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Torbjørn Igelkjøn

[#73737] Døypte i Bergen 1816-1894: 'Fødd år' virkar ikkje.

Recommended Posts

Guest Torbjørn Igelkjøn

Hei!Eg får ikkje 'fødd år' til å virke i denne databasen. Dersom eg set denne lik f.eks. 1894 får eg 'ingen funne'. Er det eg som gjer noko feil?Mvh. Torbjørn Igelkjøn

Guest Kjellaug R. Petit

Det virker ikke for meg heller, men jeg har oppdaget at dersom du først går inn på Lp.nr og velger år der, da virker det.mvh Kjellaug R.P.

Guest Torbjørn Igelkjøn

Aha! Det var eg ikkje klar over.Tusen takk for hjelpa!

Guest Anette Skogseth Clausen

Søk på Fødd år virker, men det er ikke fyllt ut fødselsår for barna, kun foreldre. Så enten må en velge rolle far/mor eller la være å velge rolle når en skal søke i Fødd år.For å få fram dåpsåret for barnet kan en søke på År i handlingsnivået. Merk at det er ikke alle steder at årstall er tatt med, men dataene skal ligge kronologisk med start i 1816.Jeg forstår ikke helt Kjellaug R. Petit sin framgangsmåte, men virker det så er det jo supert!

Guest Kjellaug R. Petit

Det var nok jeg som forklarte meg dårlig. Når jeg går inn i denne databasen, så står det Lp.nr. i det lille vinduet til venstre under 'Nytt handlingsøk'. Med andre ord, så er det vel slik du forklarer det-:)

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.