Gå til innhold
Arkivverket

[#73741] Katolikker i Trondheim, reg. av fødsel hvor?


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen
LenkeDenne familien har jeg lyst å gå nærmere etter i sømmene, men det viser seg å være vanskelig.Et søk på gamle familysearch antyder at datteren Victoria er født 03.12.1896, Trondheim, men ingen kilde er oppgitt. Faren heter her Peter Poulsen, moren heter Anette Stuckers.Jeg har en mistanke om at moren er identisk med følgende person, datter til Frantz Daniel Stücken og frue, også hentet fra familysearch, men her er kilden også sjekket:• AUGUSTA JOHANNE DORTHEA ANNETTE FRANSEN Christening: 29 DEC 1867 Tonsberg, Vestfold, Norway Father: FRANTS DANIEL STOCKEN, skjærsliper. Mother: MAGRETE SOFIE HENRIETTE ROSENHAGENKan noen finne fødselen til Viktoria f. 1896 eller Victor f. 1900 for meg, eventuelt ekteskapet til Peter Paulsen og Annette? Er hun f. Stücken, så er hun av en omreisende sirkusfamilie.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Jeg ser at det foreligger forslag til rettelser/tilføyelser i 1900-tellinga til opplysningene om Augusta. Du kan vel forsøke å få kontakt med den personen som er oppgitt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Blir vanskelig å finne vielse og dåp hvis det har foregått i den katolske kirke.Bøkene for Den katolske kirke MidtNorge stift med adr. Trondheim er ikke scannet,så vidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Mjelde

Hei. Jeg leter i en god del sirkusfamilier etter min akrobat-slektning. Når det gjelder Stucken-slekta (mange forskjellige stavemåter gjennom tidene!), konfererer jeg stadig denne hjemmesida til Torill Kopperud som har forsket mye i denne slekta. Hun kan masse!! Tror dere finner noen svar og linker her som kan være nyttige: www.himmelenkanvente.comLaila Skau Mjelde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.