Gå til innhold
Arkivverket

[#73746] Otto Johannesson i Fredrikstad/Glemmen


Gjest Ann-Sofie Hillerström
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Sofie Hillerström

Hej!Otto Johannesson, född 1856 i Sverige flyttar till Fredrikstad 1866 tillsammans med sina föräldrar och sex syskon. De bosätter sig på Trosvigsberget i Glemmen och fyra av Ottos syskon gifter sig och bildar familj i Glemmen och Fredrikstad men vad händer med Otto? Jag kan inte hitta honom varken i Glemmen eller Fredrikstad. Tacksam för all hjälp jag kan få.MvhAnn-Sofie Hillerström

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Sofie Hillerström

Hej Anne!Jag skall kolla dopnotiserna på alla barnen och kolla om det kan vara rätt Otto som du hittat i Borge. Ottos föräldrar hette Johannes Andreasson, född 1811 och Anna Maria Lundström, född 1813.Mvh Ann-Sofie Hillerström

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Fant denne på FS [url="http://www.familysearch.org/eng/search/IGI/individual_record.asp?recid=100068923232&lds=1®ion=12®ionfriendly=Norway&frompage=99>Lenke Ifølge vielsen i kirkeboka er han født i 1856 og faren heter Johannes Andreasson,men-det er umulig å vite om det er rett person med så få opplysninger.Skal prøve å finne paret i 1900-tellinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Johannesson, Otto Hemmason (ogift man)f. 6/6 1841 i Tanum, Göteborgs och Bohus län (Bohuslän)Utvandrad 11/12 1866 från Ramtveten, Mo, Göteborgs och Bohus län (Bohuslän) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 63Emibas emigrationsakt: Mo O 1866 019 Andreasson, Johannes Man (gift man)f. 2/6 1811 i Mo, Göteborgs och Bohus län (Bohuslän)Utvandrad 11/12 1866 från Ramtveten, Mo, Göteborgs och Bohus län (Bohuslän) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 63Emibas emigrationsakt: Mo O 1866 014 Lundström, Anna Maria Hustru (gift kvinna)f. 26/3 1813 i Mo, Göteborgs och Bohus län (Bohuslän)Utvandrad 11/12 1866 från Ramtveten, Mo, Göteborgs och Bohus län (Bohuslän) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 63Emibas emigrationsakt: Mo O 1866 015Johannesdotter, Inger Lovisa Hemmadotter (ogift kvinna)f. 6/6 1841 i Tanum, Göteborgs och Bohus län (Bohuslän)Utvandrad 11/12 1866 från Ramtveten, Mo, Göteborgs och Bohus län (Bohuslän) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 63Emibas emigrationsakt: Mo O 1866 016 Johannesson, Josef Hemmason (ogift man)f. 22/4 1849 i Tanum, Göteborgs och Bohus län (Bohuslän)Johannesdotter, Hedda Charlotta Hemmadotter (ogift kvinna)f. 22/11 1852 i Mo, Göteborgs och Bohus län (Bohuslän)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Trine Barrusten Femtehjell

Hei Ann-Sofie!Dette er kanskje et blinkskudd, men jeg prøver meg. Jeg har en gren med Gustav Johansson/ Johannesson gm Hansine Olsdatter. Har en sønn som heter Oluf eller Olaf Jørgen f. 04.02.1883 i Glemmen. Gustav er f 1855 og Hansine i 1864. De giftet seg i Borge, men flyttet til Åsebråten/ Glemmen. Har disse noen kobling til de du jobber med?Mvh Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Sofie Hillerström

Hej Trine!Jag har inte hittat någon Gustav eller Hansine bland mina släktingar som bosatte sig i Fredrikstad. Är 'din' Gustav född i Sverige?Mvh Ann-Sofie Hillerström

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.