Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Mari Johansson

[#73750] Randi ( Randina ) Ingebrigtsdatter

Recommended Posts

Guest Mari Johansson

Randi Ingebrigtsdatter gifte sig 1845 Vefsen, Norge med Ole Bendikssen ( Bendiksen, Bentsen )f. 1805 Vefsen. Oles föräldrar var Far: Bendrigt Jacobsen Mor: Alet BentsdatterJag har sökt efter Randis föräldrar, jag har kollat i kyrkböckerna mellan 1800-1807 men inte hittat henne, jag kollade även lite senare 1810-1813 men ingen Randi där. Nu undrar jag om någon vet när hon är född, jag har en anteckning att hon ska vara född 1804 men har inte hittat henne. Jag skulle bli väldigt tacksam om någon känner till hennes föräldrar och när hon är född. Mvh Mari

Guest Litta Olsen

Litt forvirrende.I 1875-tellingen er hun oppført med fødselsår 1804, men i 1865 er hun bare 54 år gammel: Lenke

Guest Litta Olsen

Det fødes en Randi i 1802: LenkeDa må hun i så fall ha vært gift før.

Guest Mari Johansson
Lenke Här är det gifte målet som du har hittat Litta

Guest Kjell Andersen

I ministerialbok 1800-1819 for vefsn, kronologisk liste finner jeg døbt Ranie, far Ingebrigt Mickelsen, mor Christiana Jacobsdatter, Bersnev i 1806. 2. post Trinit.Ingebrigt Mickelsen og Christiana Jacobsdatter, Schaland giftet seg i vefsn 13. jan. 1793 eller 30. des. 1792. (litt vanskelig å tyde ministerialboka).Foreldre til Christiana er Jacob Arentsen, Schaland, d. ca.1821 og Randie Fredrichsdatter, d. ca. 1801. Mvh. Kjell

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.