Gå til innhold
Arkivverket

[#73757] Margit Wilhelmine Lindell f. 08.12.1903. Hvor? Og hennes foreldre?


Gjest Heljar Westlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Heljar Westlie

Ved å søke i ft 1900 har jeg 2 mulig aktuelle foreldre.Carl Vilhelm og Hilda Marie Lindell i Aker.Gustav og Johanne Lindell i Asker, mellembels bosted i Askim.Jeg har sjekket kb for Askim og litt sporadisk i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Datoen har jeg fra gravminnet på Raufoss. Hun var i 1933 gift og bosatt der. I Skatteliste for V.Toten 1931-32 finner jeg henne ikke og mannen hennes står ikke oppført med noen å forsørge.Nei, jeg er ikke sikker på hvor hun var født. Bare antar utfra ft 1900 og at det var mye 'trafikk' fra Raufoss til Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Lindell, August Nikolaus Litograf (gift man)f. 9/1 1861 i Katarina, Stockholms stad (Uppland)Utvandrad 6/6 1898 från Iv 28, Gävle, Gävleborgs län (Gästrikland) till Oslo fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 1439Emibas emigrationsakt: Gävle X 1898 013Onormerade namnformer:Födelselän: Stockholms län Destinationsort: Kristiania Destinationsland: NorgeLindell, Kristina Josefina Hustru (gift kvinna)f. 22/8 1865 i Gärdslösa, Kalmar län (Öland)Utvandrad 6/6 1898 från Iv 28, Gävle, Gävleborgs län (Gästrikland) till Oslo fylke, NorgeLindell, Nils Wilhelm Son (ogift man)f. 25/9 1893 i Hedvig Eleonora, Stockholms stad (Uppland)Bare en tanke ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Mannen het Magnus Ninive (1903-1987)Jeg har 2 innførsler ved barns dåp, i klokkerbok, hvor det står Lundell. Har vært inne på tanken om at det kanskje kan være Lindell. Har sett at den klokker'n har en del skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Har sjekket alle kirkene i Oslo - ingen Margit!Mht. til 'dine' svensker, Hanne - hvor er de i 1900 ?? Jeg finner dem ikke noe sted og lurer på om de enten reiste videre eller tilbake.Sjekket også Østre og Vestre Toten og Gjøvik, ingen MArgit.Jeg kom over flere av vielsene til det som antakelig er brødrene til Magnus, men ikke vielsen til Magnus og Margit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Kjempetakk, Litta! :)Ninive er ei ganske stor slekt i V. Toten. Hvorvidt noen i dag husker eksakt stedsdetaljer vet jeg ikke, men skal prøve å sjekke.Oj, som jeg venter på FT 1910.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.