Gå til innhold
Arkivverket

[#73760] Peder julius Lorang Halvorsen på Sagene


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Kan noen være snill og hjelpe meg og finne ut hvor Peder Julius Lorang Halvorsen bosatte seg i Amerika?Det sies at han flytta til Northland i Wisconsin,men jeg vet ikke om det stemmer.Finner han ikke. Han ble født i Kristiania 23 okt.1890, uekte barn(Rikshospitalet) døpt 26 okt.1890, konf.på Sagene 30 apr.1905. Far,Peter Julius Halvorsen,født 11 jan.1868 Mor,Hilda Birgitte Evensen,født 12 mar.1871. Deres adr.den gang var Østgaardsgt.6 i Kristiania. Den 20 jul.1907 reiste han til Amerika. Vet ikke med hvilket skip. Håper dette er nok opplysninger,og at noen kan hjelpe meg. På forhånd mange takk. Mvh.Jan Samuel Halvorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Her er hans emigrant innføring.Han reiser på bilett som er forhånd betalt,(prp)det indikerer sterkt på at noen i fam. har reist tidligere.Kanskje du kan finne ut mer gjennom den personen. Mvh.Mette Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen hjertelig takk Mette!Fant ut at hans bror Toralf Halvorsen også reiste over til Amerika.Han reiste med Kristianiafjord,men ikke før i 1915. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

På Ellis Islands søker side fant jeg broren Toralf sitt Ship manifest,der står det han skal til sin bror,Peder Halvorsen i Northland Wisconsen. Mvh.Mette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Jeg fant denne siden da jeg googlet Nortland,Wisconsin.:Northland, Wisconsin WI Community Profile / Waupaca County, WI Data - Der kan du lete i arkivet.Jeg fikk 30 treff på Peter Halvorson.Ulempen er at for å få se arkivet er at du må registrere deg og betale.Men vel vært et forsøk. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen hjertelig takk igjen Mette!!! At han flytta til Wisconsin er nok ganske sikkert.Peder var kanskje vanskelig og uttale,så det kan jo hende han tok navnet Peter etter sin far?Har prøvd og finne dødsåret,men uten og lykkes. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Det var ganske vanlig at navnene ble 'amrikanisert' så når du leter på slike nettsteder må du være åpen for mulige og umulige skrivemåter.Brorens navn,Thoralf kan godt ha blitt til bare Thor fks. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.