Gå til innhold
Arkivverket

[#73764] Tydehjelp Trøgstad 1771 Berger Steensen


Gjest Ted Lier
 Del

Recommended Posts

Første dåp i 1771 LenkeDet eneste jeg forstår av disse krusedullene er 'Døpt Steen ............ Berger ............'. Og det var det ! Kan noen hjelpe meg med dette ?Ifølge FamilySearch skal etternavnet til denne 'Steen' være 'Gulbrandsen', men jeg synes ikke det ligner !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Weidling

Hei TedHer var det noe vanskelig, men man får prøve begynnelsen.Døbt Steen E..sens tvilling Børn ved nafn Berger og Ziri.Er vanskelig å lese Steens patronym, men ved å sammenligne med hvordan man har skrevet Reier Eskildsen lenger ned på siden, er jeg ganske sikker på at patronymet begynner på 'E'. Og det er ikke plass til mange bokstaver før 'sen'. Kunne jo gjette på Evensen, men det er jeg nå langtfra sikker på.Hilsen Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Vennemoe

Hei, det dreier seg nok her om 'Steen Enger', og da er trolig foreldrene Sten Gulbrandsen Enger døpt 14.10.1733 i Trøgstad, og moren Kirsti Evensdatter fra Kolbjørnsrud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra ! Etter et par timer i tenkeboksen skjønte jeg kanskje det siste innlegget (5).'Sten Enger' er den samme som 'Sten Gulbrandsen', som var gift med Kiersti Evensdatter. Er det riktig tolket ?Disse får da disse barna 'Berger' og 'Ziri'.Gutten blir da 'Berger Steensen' som senere gifter seg med Aas Jørnsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.