Gå til innhold
Arkivverket

[#73798] Hvor ble det av Berith Danielsdatter født på Holstad i Skjerstad ?


Gjest Siv   voigt
 Del

Recommended Posts

Slektsbok for Skjerstad og Fauske Bind 2 Side 219 står dette: Peder Johnsen født ca 1782 fødested ukjent død 10. desember 1834, 52 år. Han ble gift med Berith Dorthea Danielsdatter født på gården Holstad i Skjerstad [ Fauske fra 1905 ) døpt 2. mars 1783. Håper noen kan hjelpe meg med når og hvilken kommune hun døde ? Sett gjerne inn en lenke. Hilsen Siv Voigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Peder Johnsen, Venset i Skjerstad, skifte åpnet 30/4 1835. Hustru: Berith Dorthea Danielsdatter, barn: Johan, Daniel og Maren.Finner ikke noe skifte etter Berith D. Danielsdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Ifølge det jeg har innlagt i slektsprogrammet,ble hun gift 2. med Hans Pedersen den 27.10 1835. Har desverre ikke noe mer på dette paret,men hun var ca.50 år da hun giftet seg 2. gang,så der var neppe etterkommere.skal prøve å hjelpe deg med å finne dødsår/sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var oppmerksom på at Berith Danielsdatter ble gift andre gang med Hans Pedersen. Hun hadde 4 barn med Peder Johnsen: Johan Peter født 7.september 1816 Maren Anna født 12.juli 1818 Carl født 3.januar 1821 Daniel født 3.oktober 1822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Dis Salten har gitt ut cd med skifteprotokoller,men der står ikke noe skifte etter Berit (Dorthea) Danielsdatter. Har heller ikke funnet henne registrert som død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berith Danielsdatter har kanskje flyttet ut av Salten ? Jeg begynner å lete selv ! Hvis noen finner hennes dødsdato vil jeg bli meget takknemlig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berith Danielsdatter har kanskje flyttet ut av Salten ? Jeg begynner å lete selv ! Hvis noen finner hennes dødsdato vil jeg bli meget takknemlig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berith Danielsdatter har kanskje flyttet ut av Salten ? Jeg begynner å lete selv ! Hvis noen finner hennes dødsdato vil jeg bli meget takknemlig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kjellaug R. Petit

Hun skrev jo 3 ganger over at hun ville 'bli meget takknemlig'! Tror Siv er helt ny her og disse to innleggene ser ut for å være hennes første, skrem henne ikke bort da-:)Lykke til med jakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.