Gå til innhold
Arkivverket

[#73807] Herøy - Skarvåg


Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

Jeg søker informasjon om familien Borch mulig i Scaarvåg? Min ane heter Christian Borch Pedersen Scaarvåg bodde på Scaarvåg på Herøy i Helgeland gift med Anna Johanne Andersdatter. Jeg har ingen datoer på dem. Heller har jeg ikke foreldre til Anna. Far til Christian heter Peder Borch. Har ikke datoer eller sted på han. Datter av Christian og Anna heter Ane Maria Christiansdatter. Hun er siste gang gift med min ane John Olsen Faaren fra Verdalen. (han hr jeg info om) Anne var gift tre ganger (1.g Nils Nilsenfra Seløen i Herøy, 2.g Christian Sivertsen f 1803 på Offersøen d på vei til lofoten 6.feb 1833. Han var fisker og husmann gift i 1827 Herøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

Hei. Det va veldig sansynlig. Dog har jeg ei Ane (Maria) Christiansdatter som er født Scaarvåg på Herøy i Helgeland (Sexuagesima. Et rykte var at de drev handelssvirksomhet. Men denne folketellingen klaffer jo veldif. Finner du Borch eller Broch i Herøy event Skarsvåg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heipå denne siden finner du Reinholt Pedersen som ifølge 1801 ft er bror til Christian Lenkepå 1801 ft er jo og far til de to brodrene som heter Peder Andersen f. ca 1723Åkvik var jo et handelsted som var eid av familiene Dass, Broch, Angell, Jentoft og Jespersen på forskjellige tidspunkt. Dessverre har jeg lite om Herøy og Alstadhaug i min database, men det finnes vel skifte etter de to her som kan bekrefte eller avkrefte om dette er de du søker etter. Det er vel og noen som kjenner kirkeboken og stedsnavnet du oppgir også. La merke til at stednavnet på stedet Reinholt dør på er til forveksling lik det du spør etter.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.