Gå til innhold
Arkivverket

[#73810] Hva var opphavet til Helge Johannessen Bakmann f. 1896 i Sverige?


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

  • 10 måneder senere...
Gjest Kenneth Bratland

Hei igjen!Er det noen som vet navnet på det svenske folkeregisteret og skifteretten og hvordan man kan komme i kontakt med dem. Regner med at det finnes hjemmesider.Håper noen vet.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei KennethFor å få kopier av bouppteckning til Valfrid Helge og hans hustru kan du kontakte Landsarkivet i Gøteborg bouppteckning.gla@riksarkivet.se.Be om første side av bouppteckningen, det er der navn på arvinger er oppført.Vær obs på at det vil ta litt tid før du får svar.Ifølge CD Begravda i Sverige er de begravet ved Toarps nya kyrkogård: 1894-08-19-5619Boman, Helge Valfrid f. 19/8 1894Död 29/6 1981 Begravd 22/10 1981Toarps nya kyrkogård, avd. Asken, nr. 445 (nr 2 i graven) Graven upplåten till 31/12 2003 (upplåtelse nr 1)[l 1] Toarps kyrkliga samfällighet (Borås kn, Västra Götalands län)Prästgården 516 90 DALSJÖFORSTel. 033-16 96 00 toarp.pastorat@svenskakyrkan.se[k][1]Posten levererad 2008-10-061900-02-25-5602Boman, Ellen Viktoria f. 25/2 1900Död 7/1 1978 Begravd 17/2 1978Toarps nya kyrkogård, avd. Asken, nr. 445 (urna, nr 1 i graven) Graven upplåten till 31/12 2003 (upplåtelse nr 1)[l 1] Toarps kyrkliga samfällighet (Borås kn, Västra Götalands län)Prästgården 516 90 DALSJÖFORSTel. 033-16 96 00 toarp.pastorat@svenskakyrkan.se[k][1]Posten levererad 2008-10-06Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Les om Skatteverkets folkbokföring her - [url="http://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing.4.18e1b10334ebe8bc800039.html>Lenke .Det svenske arkivverket har en glimrende tjeneste når det gjelder bestilling av bouppteckningar (= skifter). Jeg har bestilt mange slike og uten unntak mottatt dem etter få dager, enten pr post eller e-post (- og det er sjelden de har tatt seg bryet med å fakturere meg...). Se bestillingsskjema her - http://www.riksarkivet.se/default.aspx?id=17462 .Det er også enkelt å finne avdøde svenskers dødsdato og -sted. Sveriges Släktforskarförbund har utgitt flere utgaver av ''Sveriges dödbok'' på cd'er - http://www.genealogi.se/dodb/index.htm -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Tusen takk for nyttig hjelp. Familien i Bergensområdet er interessert i å komme i kontakt med etterkommere etter Helge Boman i Sverige.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Jeg har funnet i 1980 tellingen Valfrid Helge Bomann, bodde i Dalsjöfors, og adressen fremkommer. Bor sammen med en som sikkert er hans sønn født i 1926. Kan jo være en ide å komme i kontakt med denne sønnen (om han lever da).Usikker på om jeg skulle legge ut infoen her, så jeg avventer. Det er jo så nytt. Det er jo helt fri informasjon i Sverige. Om jeg ikke skal legge det ut her, så send meg en mail om du har interesse av det.Hilsen Anne Lene Hagen alenehagen@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

ok, jeg finleste ikke alle innleggene. Beklager.Om du søker på eniro.se så er det fler som heter Boman i Dalsjöfors i dag. MVH Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Takket være folkbokföringen har jeg fått vite navnet på en sønn av Sverre Boman (1926-1994). Denne sønnen er født i 1961.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.