Gå til innhold
Arkivverket

[#73813] Kirkeboeker fra Eidsvoll 1858


Gjest Stein Gammelmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Gammelmo

Jeg leter etter informasjon for aa kunne bekrefte daapen til Martine Jonsdatter, Foedt 20 feb 1858. Hun var konfirmert den 6 okt 1872 i Eidsvoll. Hennes foreldre var Jon Kristensen og Anne Gurine Xfersdtr (mener hun het Jensdatter). Kan noen hjelpe meg med aa fortelle meg hvor jeg kan finne daapen til Martine og mer informasjon paa hennes foreldre. Har lett i FT 1865 og 75 men har ikke funnet dem. Hvor finner jeg kirkeboekene fra Eidsvoll fra denne tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Kirkebøker fra Eidsvoll fra denne tiden finner du nok dessverre ikke - de gikk med i flammene da prestegården på Eidsvoll brant 8.januar 1877.Her ser du hva som finnes av kirke- og klokkerbøker fra Eidsvoll - Lenke .Så regner jeg med at brukerforumets Eidsvoll-ekspert, Trond Øivindsson Lunde, ser spørsmålet ditt og bidrar med det han måtte ha om opplysninger om disse menneskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Jeg legger for ordens skyld inn lenke til Anne Martines konfirmasjon i 1872 - se nr 12 blant Piger her: Lenke (Akershus fylke, Eidsvoll i Eidsvoll, Klokkerbok nr. I 3 (1871-1877), Konfirmerte 1872, side 126).Her fremgår det at hennes fødested er Sanderud, mens hennes oppholdssted er Dokken, så det kan tyde på at Martine i innlegg 3 er den riktige og at hun var på legd i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Trond Øivindsson Lunde

Oslo kommunearkiv. Fattigvesenet. Forhørsprotokoll (Hjemstavnsundersøkelser)Protokoll 7 (7/6 1879- 7/4 1883)s. 439, 2625/81.Aar 1881 den 4 April blev hjemstavnsforhør optaget over Pige Martine Johnsdatter, der den 24 Marts er overskreven fra 2 d. Hvorda fremstod Angj. der forklarede, at hun er født den 26 Februar 1858 i Eidsvold paa Sanderudeiet af Forældre Enke Anne Gurine Christoffersen og Ungkarl John Christensen, konfirmeret i Eidsvold. Hun blev til sin Konfirmation udsat af Eidsvold Fattigvesen paa Gaarden Dokken hos Ole, hos hvem hun tjente i 4 Aar efter Konfirmationen, saa hos Hans Olsen Julsrud ligeledes i Eidsvold Aar, her i Byen i Munkedamsveien 31 hos fru Sommerschild ½ Aar til Vaarfl. 1879, i Lysaker hos Bogholder Eie til Høstfl. 1879, paa Kampen hos Olaves Jensen i Smalgangen 5 til 26/1 80 og paa Jernbanetorvet No. 4 hos Restauratør Jakobsen til Novbr. S. A og siden paa hans Eiendom lille Egeberg i Aker, hvor hun fremdeles er. Opl og vedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.