Gå til innhold
Arkivverket

[#73826] Kommunist og pressemann


Gjest Bjørn Arnhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Arnhaug

Sigurd Simensen født i Vestfossen i 1888 flyttet til Harstad i 1918 hvor han bla var ordfører/redaktør. Han var gift med Emma Johannessen født 6-12-1887. Hvor var Emma fra? Opplysningen har jeg funnet i DIS gravsteinsminner. Sigurd døde i Harstad i 1969. Vet noen om det finnes etterkommere etter Sigurd og Emma?Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Bjørn Arnhaug

Nei, det er nok ikke samme person. Sigurd's far heter Simen Hansen og er smed. Han er født i VestfossenBjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Arnhaug

Ja det stemmer, det står ganske mye skrevet om han vist man søker på google, men hvor kommer hans kone fra?Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er vel en sjanse for at han gifta seg i Harstad/Trondenes. Det finnes jo vielser/lysninger helt opp til 1940 så muligheten for å finne dem er jo der. Det finnes jo også fødte opp til 1925.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Arnhaug

Ja det er mulig, men jeg har lest et sted at konen ikke ville flytte til Harstad. Om det er sant, vet jeg ikke. Mulig at han giftet seg i Oslo, da han jobbet der en stund. Har veldig lite opplysninger om dette. Har søkt på hennes navn og fødselsår, men har ikke funnet ut av det.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Etter å ha lest litt om han, ser jeg at han holdt til flere steder før han kom til Harstad. Så det er mange alternativ til sted for ekteskap.Han skal ha skrevet memoarer, har du sett dem? I en artikkel på eiker.org, står det at han har mange slektninger i Vestfossen bl.a. Per Olaf Lundteigen. Men du har kanskje vært i kontakt for å høre om de kan hjelpe?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Arnhaug

Takk for svar. Jeg har også lest litt om han. Han er bror til min bestefar, men på den tiden da de levde var jeg ikke så intresert i slekten og det var jo litt dumt. Jeg kan så vidt huske han. Hvor Per Olaf Lundteigen kommer inn i slekten vet jeg ikke, muligens på min oldemors side. Det jeg vet er at Sigurd giftet seg med Emma Johannessen og hun er født 6 desember 1887 og hun døde 14 november 1970. Ref. Dis gravsteinsminner. De er gravlagt i Harstad.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Arnhaug

Ja, samme person. Muligheten for at det er henne er der. Kan man finne ut hvor hun giftet seg og med hvem er man sikker. jeg leiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.