Gå til innhold
Arkivverket

[#73835] Christian Haagensen


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Kan noen hjelpe meg å tyde dato for fødsel og dåp på Christian? Dersom noen klarer navn på fadderne også så blir jeg kjempeglad. Han står som nr. 8.Lenke Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Fødselsdatoen må vel være 5. juni, men dåpen var verre å forstå... Foreldrene var Haagen Christensen og Ingeborg Christophersdatter F---. Det stod nå foran Haagen som jeg ikke klarte å tyde.DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Nei, fødselsdatoen er nok 5. desember, og dåpsdatoen er 27.desember - det står henholdsvis ''5 D semb'' og ''27 Dsemb''. Hvis man blar litt bakover eller fremover i kirkeboken, ser man at dette også stemmer med kronologien.Foran barnefarens navn står det ''Husmand'', og de er husfolk ''under Falkensten''.Jeg sliter litt med fadderne i og med at jeg ikke er lokalkjent i Borre (- hadde du også skrevet stedsnavnet Borre i temaoverskriften, ville du nok ha tiltrukket deg oppmerksomhet fra lokalkjente..), men jeg prøver meg:''Kone Guri Andersd Skovle, Pigen Barbro [?]datter Skovle, Møller Ingebret Pedersen, Tomas Gulbrandsen, Joen Tronsen alle fra Falkensten''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Lund Åhling

Hvis man ser i ministerialboken (nr 7 1819 - numrering efter kirkeår i den ene boken og kalenderår i den andre boken leder til et års 'feil' i årstall) er det pige Barbro Knudsdatter.Men barnefaren ser ut å hete Andersen i mini men Cristensen i klokkerboken?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk. Jeg hadde ikke funnet Christian i 1865 tellingen så nå vet jeg at konen må ha vært død innen 1865. Får starte letingen etter konen Karen Maria som død.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.