Gå til innhold
Arkivverket

[#73838] Daniel Tistrand Johannessen, Qvalvig, Buksnes Hvor ble han av etter konfirmasjon


Gjest Gaute Zøllner
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne J  Engmo

Han er søkk borte etter konfirmasjonen.Finner ham ikke på folketellinger eller emigrasjon heller.Kan jo prøve å sjekke om han har vært fadder for noen av barna til søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Dette fant jeg.Kanskje er det sånn at han brukte Abrahamsen som etternavn??Name: Daniel Tistrand Johannes Abrahamsen Gender: Male Christening date: 14 Sep 1851 Christening place: Buksnes, Nordland, Norway Residence: Buksnes, Nordland, Norway Birth date: 29 Jul 1851 Birthplace: Death date: Name note: Race or color (expanded): Father's name: Johannes Abraham Johannesen Father's birthplace: Father's age: Mother's name: Sara Johanna Petersdatter Mother's birthplace: Mother's age: Paternal grandfather's name: Paternal grandmother's name: Maternal grandfather's name: Maternal grandmother's name: Batch number: C42722-3 Date range: Record group: Norway-EASy Film number: 307084 Collection: Norway Baptisms 1700-1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Finner ham ikke i utflyttingslister,må ha flyttet mellom 1872-1875.Fant ham som fadder til broren Elesæus` sønn i 1870 og broren Sakarias` datter i 1872.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Hei Ja, jeg har alle barne til Johannes som endret etternavnet flere ganger, Jansen,Johansen,Johannessen! Nå er det bare Daniel som er en åpen post. Kanskje er han død og ikke blitt registrert. Kan hende han skiftet etternavn til Abrahamsen som du antyder Lisbeth, for data stemmer. Takk igjen alle sammenGaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heifant en i den familien som dør før 1875 Lenke se på nr. 44 Zacharias Johan Hjort JohannessenVar det ikke en Henrik Johannesen i den familien også?Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Hei Steinar. Zacharias var min oldefar. Jeg har funnet 11 barn etter Johannes og Sara. Christiana Dorthea Bølgen, Torsten Christian Bent, Zacharias Johan Hjort, Fransiska Edikke Mathea, Elesæus Johan Berg, Jens Harder Schøning, Harder Ludvig Blix, Daniel Tistrand, Henrik Johan Lind, Peder Olay Daae, Martha Marie, Jeg har ekteskap på alle uten Daniel som er en 'nøtt'. Men jeg håper på en løsning med han ogsåGaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Hei Solveig. Da Johannes gifter seg for 2.g. står det i margen om skifteattest av 2.5.1884, men denne er ikke funnet. Han døde som fattiglem 9.2.1893 og bodde den siste tiden hos sin datter Martha Marie og Martin Andreasen.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.