Gå til innhold
Arkivverket

[#73841] Trenger litt tydehjelp ved dåp i Heidal igjen.


Gjest Tore Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Johansen

Nest øverst på venstre side [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9247&idx_id=9247&uid=ny&idx_side=-188>Lenke , står det Ellev/f eller noe annet på dåpsbarnet? Og det som står under navnet? Kan det oppfattes som født 5 Desember ? søndre Faugstad? Og farsnavnet: Knud J???? Kan gjerne få hjelp med fadderne og.Jeg håper dette kan være den Ellef Knudsen som gifter seg 10/6-1827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Knud Jeles Barn Ellev.Faddere: Østen Aaseng, Jacob Krogen, Knud Pedersen, Mari Slette, Eldri Pedersd.Under Ellev står det f(ødt) d(en) 5 Decemb. L(egd) Søndre Fougstad.Jeg regner det som høyst sannsynlig at du her har funnet dåp og vielse til samme person. Ellev ble født på plassen Jele som i dag skrives Hjellet, men jeg har også vært borti skrivemåten Jelle, Jellet, Gjele, Gjellet osv i kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Tusen Takk Aud. Dette løste jo mange ting, jeg må vist nå ta en opprydding i noen dobbeltregistreringer. Ellef må da høyst sannsynlig være sønn av Knud Knudsen Hjellet, og han har jeg fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.