Gå til innhold
Arkivverket

[#73856] Ånerud Nes AK


Gjest Jörgen Ingman
 Del

Recommended Posts

Gjest Jörgen Ingman

Hej Anne-Lise!Har låtit denna vila ett tag nu men har börjat igen på den. Börjar tro att min Ole ändå är den som föddes på Ånerud. Det finns ingen annan som stämmer i bygden så om det inte är han så måste han vara inflyttad. Apropå faddrar så har jag kollat syskonen till Ole G på Ånerud, både Inger och Eric gifte sig men när deras barn döps kan jag heller inte se att de är faddrar för varandras barn. Eventuellt gifte sig Lars också (om det är han på Rud) men inte där heller finns nån uppenbar koppling genom faddrarna. Dock bodde Inger G på Brauter eie ett tag och fick 1767 ett barn där med en fadder Ole. Denne Ole skulle eventuellt kunna vara min men det står ju inget efternamn. Min Ole återfanns senare samma år på Nyhus när han gifte sig så om det är samma så har han flyttat under året. En Ole G konfirmerades ju på Brauter 1761 så kanske att han bodde kvar i början av 1767? Det finns i alla fall ingen annan Ole nämnd i sjelsregistren 1760 och 1780 men emellan kan ju förstås fler Ole G ha kommit och gått...Kom att tänka på din Inger Eriksdatter och make nummer två Amund Gulbarandsen. Denna Amund måste ju vara son till Gulbrand Olsen som flyttade till Stahaug från Ullerud i Aurskog så det blir istället du (eller din sambo?) som får denna familj i släkten :-)Mvh, Jörgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.