Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Kjell Lauritzen

[#73873] Ikke døpt, ikke konfirmert.

Recommended Posts

Guest Kjell Lauritzen

En av mine grandonkler, Sverre Arnold Larsen, står oppført i FT 1900 Skien som !! Lars, født 00.12.99 (Udøbt Gut. E: fødselsmåned tilføyd av andre). Foreldre er Hans Karl og Maren Gurine Larsen. Jeg kan ikke finne ham i kirkebøkene som døpt, følgelig heller ikke som konfirmert. Han døde 25/7 1920, oppgitt fødselsår 1900. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3989&idx_id=3989&uid=ny&idx_side=-311>Lenke Permanent bildelenke:

Guest Anne J  Engmo

Rart at han ikke finnes døpt,fant søsteren som var født i 1898 døpt.Kan han være døpt i ei anna kirke ? Når det gjelder 'udøpt gutt' el 'udøpt pike' dreier det seg vel om barn som har dødd før dåpen,eller før hjemmedåpen ble bekreftet i kirken.Eks:Lenke

Guest Kjell Lauritzen

Ja, da søsteren Gunvor ble døpt 4.12.1898, ble også brødrene Axel Ludvig (f. 1890) og Haakon Magnus Andreas (født 1894) døpt samtidig !

Guest Lars Ove Wangensteen

Mange barn som ikke var døpt før FT 1900, står gjerne som udøpt, og kan meget gjerne være i live. Det kunne jo gå måneder, og noen ganger et par år før noen ble døpt. Det har jeg sett flere eksempler på

Guest Anne J  Engmo

Jo,i folketellingen sto det jo gjerne udøpt,men jeg tenkte på kirkebøkene !

Guest Kjell Lauritzen

(Til 4) Neimen så flott at du fant ham i 1915 ! Hadde aldri tenkt å leite så langt fram i tid. Hjertelig takk !(Til 6): Ja, jeg er klar over at det sto feilaktig Ug på moren i folketellingen. Men takk likevel.

Guest Anne J  Engmo

Går vel desverre ikke an å bløffe seg et år yngre idag,med fødsel-og personnummer i daglig bruk,he he.....

Guest Lars Ove Wangensteen

Det er vel også i dag mange kvinner som juger litt på alderen :-)

Guest Else B. Rustad

Ikke bare kvinner, nei! Han her er 'offisielt' født i 1886, men.... Lenke

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.