Gå til innhold
Arkivverket

[#73873] Ikke døpt, ikke konfirmert.


Gjest Kjell Lauritzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Lauritzen

En av mine grandonkler, Sverre Arnold Larsen, står oppført i FT 1900 Skien som !! Lars, født 00.12.99 (Udøbt Gut. E: fødselsmåned tilføyd av andre). Foreldre er Hans Karl og Maren Gurine Larsen. Jeg kan ikke finne ham i kirkebøkene som døpt, følgelig heller ikke som konfirmert. Han døde 25/7 1920, oppgitt fødselsår 1900. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3989&idx_id=3989&uid=ny&idx_side=-311>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Rart at han ikke finnes døpt,fant søsteren som var født i 1898 døpt.Kan han være døpt i ei anna kirke ? Når det gjelder 'udøpt gutt' el 'udøpt pike' dreier det seg vel om barn som har dødd før dåpen,eller før hjemmedåpen ble bekreftet i kirken.Eks:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

Ja, da søsteren Gunvor ble døpt 4.12.1898, ble også brødrene Axel Ludvig (f. 1890) og Haakon Magnus Andreas (født 1894) døpt samtidig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Mange barn som ikke var døpt før FT 1900, står gjerne som udøpt, og kan meget gjerne være i live. Det kunne jo gå måneder, og noen ganger et par år før noen ble døpt. Det har jeg sett flere eksempler på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

(Til 4) Neimen så flott at du fant ham i 1915 ! Hadde aldri tenkt å leite så langt fram i tid. Hjertelig takk !(Til 6): Ja, jeg er klar over at det sto feilaktig Ug på moren i folketellingen. Men takk likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.