Gå til innhold
Arkivverket

[#73878] Hjelp til tyding av Horten kirkebok 1880


Gjest Erik Bjune
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik Bjune

Hei!Er det noen som kan tyde patronymet til moren Elen vedr døpte 'Hanna Caroline' (nr 80), samt hvilke stedsnavn som er oppgitt som foreldrenes bobel ved denen dåpen?:www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3531&idx_id=3531&uid=ny&idx_side=-26

bilete8026.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Forsøk på tyding av navn: Hans Olsen og hustru Elen Edbergsdatter? , stedsnavn: S. Braarud grun.Braarud er jo stedsnavn i Borre, og i folketellinger ser jeg nevnt Søndre Braarudgrund.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her i tellingen finner jeg en enkeman som heter Hans Olsen. Han bår på S. Braarudgrund : LenkeMen om dette har noe med den han Olsen som gifter seg i 1880 å gjøre er vel uvisst?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer litt på om Elens etternavn kan være Cederborg? To av forlovere ved dåpen, Johan M. og Carl har Cederborg som etternavn, om jeg ikke leser feil??Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan godt hende Else B. leser rett med Ellingsdatter. Ta en titt på denne familien her i 1875, passer bra med navn og alder i så fall. De har en sønn født tidligere ? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved foreldresøk på Fam.s fant jeg også at familien fikk følgende barn:pigebarn f. 5 mars 1871 , død 5 mars 1871Mathilde Emilie Olsen f. 29 mars 1775, døpt 16 jul Legger en lenke til dette barnet: LenkeI tillegg fant jeg Ole f.1872. døpt 7. julOle Edvard f. 17 aug. 1873, døpt 30 nov. Da har du litt å slå opp for å se om dette er samme familie.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.