Gå til innhold
Arkivverket

[#73879] Akershus - Nedre Romerike sorenskriveri


Gjest Kjell Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Værnes

Hei KjellSkifteprotokoll 6 ligger allerede ute: http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/25596/1 De protokollene for Oslo, Akershus og Østfold som ennå ikke er kommet ut på nett (gjelder ikke dødsfallsprotokollene), er de som må indekseres sammen med originalen. Dette arbeidet er nå påbegynt og om det ikke er noen av dem som må skannes på nytt, vil alle manglende protokoller være på nett i løpet kort tid.Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei igjenJeg bomma visst litt der og la ved lenke til Øvre Romerike 6. Nedre Romerike 6 er også indeksert for lengst og skulle av den grunn også ligge ute men jeg ser at den mangler. Saken vil bli undersøkt.Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Takk for et foreløpig svar, Mette. Da forstår jeg deg slik at Nedre Romerike 15 tilhører kategorien protokoller som må indekserers sammen med originalen og vil bli digitalt tilgjengelig senere ?Opprinnelig bakgrunn for spørsmålet om disse manglende protokollene er at jeg har aner fra Skedsmo, hvor kirkebøkene/barnedåp mangler for perioden 1759-1815. Da er jo skiftene som primærkilde noe en kan støtte seg på når en søker dokumentasjon på slektskapsforhold.Kjell H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Feilen på Nedre Romerike 6 ble funnet og rettet og 15 var i kategorien som måtte indekseres sammen med originalen. Begge protokollene vil komme ut på nett i løpet av helga.Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.