Gå til innhold
Arkivverket

[#73884] Forfedre til Karl Olsen Rytterager


Gjest Tom Olaf Rytterager
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Olaf Rytterager

Søker etter forfedrene til Karl Olsen Rytterager som ble gift med Hanna? Karl er født på Hole i Buskerud (Ringerike). Mulig er far Nils Kristensen(Rytterager). Har en tilknyttning til gård eller husmannsplass: Skjordalen. Har nå snart skummet 4 bind av bygdebøkene i Hole uten å kunne hente noe der. Er det noen der ute, som kan bringe meg et lite steg videre er jeg takknemelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Olaf Rytterager

Det er dette som gjør enn stakkar forvirret. Karl er født antagelig 2.10.1878 og Hanna ? er født samme år. De fikk sønnen Olaf brinch Rytterager 16.03.1903. Olaf er min farfar. Jeg tror at Karl har vært husmann under Rytterager gård eller Borgen gård på Hole.Karl finnes i folketellingen i 1900 som ugift bosatt i Vestby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Olaf Rytterager

Farfar er født på Hole. Bosatt som gårdsarbeider i Vestby. Jeg finner Karl og Carl i 1878!! Vil passe på å takke for at noen engasjerer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

På Dis gravminner har jeg funnet en Karl J. Rytterager 1/12 1878 - 8/7 1955 V.Gravlund, Fagerborg krk. Og så fant jeg en Hanna Rytterager 31/10 1877 - 5/4 1963 N.Gravlund, Sagene krk. Kan det være en mulighet for at dette er dine forfedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Får vel ta med at grunnen til at jeg skrev at det er feil med far Nils Christensen er jo at Karl het Olsen og ikke Nilsen.Her er iallfall dåpen til en Karl f.1878 med far Ole Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hole, utflyttede 1899 (1893?) Hanna Martinsdt. f.1878 til Kristiania, att. til ekteskap 9/1 99.Hole, utflyttet 1901 Carl Andersen Gjesvol f.1878 til Kristiania, full att. til ekteskap 23/1 1901. Dette kan jo være Karl Olsen med far Ole Andersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Jeg tror nok at Berit har rett i Karl Olsen Rytterager er den samme som Carl Andersen Gjesvold.Carl er født på Gjesvold (se innlegg 8), men familien har muligens bare bodd der en kort stund. Carls søster Anne Maria er født i Rytterager-Eie 13.04.1876,foreldrene er Ole Andersen og Maren Christiansdatter:Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Hole, Ministerialbok nr. I 7 (1873-1877), Fødte og døpte 1876, side 120. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5876&idx_id=5876&uid=ny&idx_side=-72>LenkeHennes konfirmasjon, foreldrene ser ut til å bo på Rytteraker fremdeles (nr. 11):Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Hole i Hole, Ministerialbok nr. I 8 (1878-1891), Konfirmerte 1890, side 152. Permanent sidelenke: LenkeKarl Olsens konfirmasjon, foreldrene kalles Ole Andersen og Maren Kristiansd. Rytterager (nr. 18):Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Hole i Hole, Klokkerbok nr. I 3 (1879-1904), Konfirmerte 1893, side 138. Permanent sidelenke: Lenke Så til Hanna:Jeg lurte på hvorfor barnet deres ble kalt Olaf Brinck. Olaf er vel oppkalling av farfaren Ole, og kanskje Brinck er oppkalling fra Hannas familie? Jeg søkte i FT 1900 og fant en Hanna Brink i Kristiania. Hun var født i Mandal i 1878:Hanna Brink i Kristiania i FT 1900:LenkeI Halse kirkebok fant jeg dåpen hennes:Hanne Regine, født 05.05.1878, døpt 26.05.1878, far Edmund Brink Johnsen (f. 1851), mor Tobine Rasmine Fredriksen (f. 1856), Bopæl. Mandal:Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Halse, Ministerialbok nr. A 15 (1873-1879), Fødte og døpte 1878, side 88. Permanent sidelenke: Lenke-og konfirmasjonen:Hanna Regine Jonsen, fødested og oppholdssted Mandal, konfirmert 02.10.1892, foreldre. Edmund Brinck Jonsen og Tobine Rasmine Fredriksen (nr. 52):Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Halse, Ministerialbok nr. A 18 (1890-1905), Konfirmerte 1892, side 193. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.