Gå til innhold
Arkivverket

[#73913] 1. leiermål til Anna Andrea Johansdtr. f. 1851, Lanæs, Lenvik, Troms


Gjest Bernt Jenssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bernt Jenssen

Har vært på familiebesøk i ettermiddag og har derfor ikke fått svart til dere, mine hjelpere, dere er helt fantastiske.Et par ganger blir det spurt, hvor er Hans Theodor i FT.1900. Jo da er han pleiegutt hos Hans B. Kristiansen, Vasstrand. Han er innført som Hans Theodor Albertsen, etter sin far Albert Brox.Når jeg har lest innleggene, så har jeg vært en smule tvilende til den Anna som det har vært fokusert på. Helt til innlegg nr. 30 kommer. Synes det virker logisk.Atter. Jeg bøyer meg i støvet for det arbeid dere har nedlagt i dette, igjen tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Henriksen

Ser at dere kom på rett spor etter hvert. Den Anna Andrea dere diskuterte i starten var søster til min oldemor Karen Marie. Det stemmer at de emigrerte til Amerika, og de kom aldri tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Hei. Ja, jeg var litt forvirret ganske lenge i denne strengen, og er vel litt enda, selv om det meste er gått over nå :-)Det eneste jeg fortsatt lurer på er: Hva kan ha hendt når presten ved dåpsinnskrivingen til Hans Theodor har skrevet inn mor hans som Anna Andrea, det samme står både hos presten og klokkeren. Det er tross alt litt forskjell på Anna Andrea og Anne Jakobine, hun verserer med forskjellige fornavn, men mellomnavnet 'Jakobine' er alltid med! ???Du er sikker på at ikke søster til din oldemor var tilbake i Norge for en periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Når jeg forstørrer lenken i innlegg 25 maks,syns jeg det ser ut som presten også der har skrevet Anna Andrea først,men så skrevet Jakobine over ! Kanskje presten rett og slett ikke klarte å skille de to damene fra hverandre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Henriksen

Utfra lenkene ser det ut til at den Anna (Jakobine eller ?) dere diskuterer tilhørte (tidligere) Hillesøy sogn i Lenvik prestegjeld.'Min' Anna Andrea var født på Lanes, men de flytta tidlig til Skognes-området, ho blei gift med en derfra, og de bodde der fram til de emigrerte. Dette er i Lenvik-delen av (det gamle) prestegjeldet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.