Gå til innhold
Arkivverket

[#73916] Alvilde, født Finnmark 1916


Gjest Anders Rofstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders Rofstad

heiher er helgens lille utfordring.søker aner til min kone.Alvilde, født 18/9-1916, i Finnmark morens navn skal være Elida Hansen (hansdt)Alvilde ble gift i Salangen (troms) Med Randinart Fjeldstadnoen her som kan hjelpe meg å finne Alvildes opphav???mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

1 1900 finner jeg en Elida Hansen i Loppa, men desverre er det ikke mulig å sjekke dåp for 1916, da kirkebøkene ikke er tilgjengelig.Mht. vielsen, så er det et problem hvis de var gift etter 1937, da kirkebøkene ikke går lengre her.Alvildes mann er en del enklere: http://www.mosli.no/p3390.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner en Elida Hansen, datter av Edvard Hansen i f.t. 1900 for Nordkapp (Kjelvik) - [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f02019&gardpostnr=150&personpostnr=1176&merk=1176#ovre>LenkeHer er dåpen - Finnmark fylke, Kjelvik i Måsøy, Ministerialbok nr. 7 (1887-1899), Fødte og døpte 1892, side 19. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeKonfirmasjonen - Finnmark fylke, Kjelvik i Måsøy, Ministerialbok nr. 8 (1900-1910), Konfirmerte 1906, side 106. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei GreteAlvildes eldste barn er født ca 1942, og det er vel naturlig at de ble gift kort tid før det...etter hva jeg har forstått så kom hun til salangen som liten pike. har lett etter konfirmasjonen hennes der, men ikke lyktes...alvilde er min kones farmor.mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei igjen.liten tilleggsopplysning.etter hva jeg har forstått så het ho Alvilde Helene (eller helen)... ikke sikkert det er til mer hjelp men...mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Mariann Stokken

Ja, det er Elida! _Måtte_ berre ringa krk.kontoret og sjekka!!Dersom du vil kan du senda meg ein e-post, eg har fått namn på festar også :-))mastokkto(to skrive med 2)alfakrøllonlinepunktumnoVenleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Nei, det var feil Elida!! Så mykje som stemde, men feil er det iallfall!Ekteskap nr.11 her er beviset på at det er feil: LenkeOK, så er det berre å fortsetja leitinga!Du veit no iallfall mykje meir enn du visste frå før!Det eg gløymde å skriva, som også stod i krk.boka då Alvilde og Randinard gifta seg, var at Alvilde skulle vera f. i Talvik.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

Dukker stadig opp små brokker av informasjon.etter hva som var sagt, så jobbet Elida som hushjelp til Joakim. Det kan godt hende at Joakim var gift da ho ble gravid.min kone mener også at det skal finnes en halvbror...ikke sikkert det var mye til hjelt, men noe er det da.. :-)mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anita Aamo

Gjør oppmerksom på at det finnes direkte etterkommere (barn) etter overnevnte personer (1)i Salangen. Kanskje disse kan bidra med opplysninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

Hei Anita...Er klar over det... (har svigerfar som er etterkommer etter Alvilde).. men de vet ikke så mye de heller.har fått oversikt over søskenbarn av Alvilde, og bruker de som basis for videre søk. Det jeg har funnet ut så langt er at de er søskenbarn på mor sida hennes... farsida vet jeg fortsat ingen ting om...mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anders Rofstad

hei igjen Mariann..har ikke fått kikket mer på saken foreløpig... ny info på annet hold dro meg avgårde i den retningen.. :-)anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.