Gå til innhold
Arkivverket

[#73917] Jon Kristian Olsen/Inga Oline Olsen, gift i Bergen ca. 1900


Gjest Johan I. Borgos
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan I. Borgos

Å få slektspapirer fra andre er nyttig for en bygdebokforfatter, men også de må sjekkes ...Jon Kristian Olsen fra Andenes og Inga Oline Olsen (hennes 'pikenavn') skal ha gifta seg i Bergen ca. 1900. Så langt har jeg ikke funnet vigselen, men kanskje andre klarer det?Opplysningene om faren til Inga er viktige. Hun var visstnok født i Jølster i 1878 eller 1879, men det er uklart om hun blei døpt der eller i Bergen. Jeg har fått opplyst at foreldrene het Andreas Olsen og Johanne Sakariasdtr, det må jeg ha bekrefta eller avkrefta. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Kvikt levert - takk! Jaha, noen har satt gifteåret til 1900 siden første barnet kom året etter. Ikke uvanlig i slektspapirer med litt retusjering av historia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Skal tro om dette er familien i 1900?[url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=22&filnamn=f01301&gardpostnr=9258&personpostnr=42988&merk=42988#ovre>Lenke.Finner denne Inga Oline døpt i Jølster i 1880.Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Ålhus i Jølster, Klokkerbok nr. A 1 (1853-1894), Fødte og døpte 1880, side 62. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

BB = Byskriveren i Bergen (borgerlige vigsler)DK= Domkirken i BergenKK = Korskirken i BergenMK = Mariakirken i BergenNK = Nykirken i BergenSK = SandvikenST = StiftskapellanenAA = St. Jørgen hospital med Årstad sokn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Her kom det mange viktige opplysninger mens jeg kokte graut og spiste den. Så langt jeg kan se, har jeg fått svar på alt det jeg var ute etter. Tusen takk til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.