Gå til innhold
Arkivverket

[#73933] oppslag fana bygdebok bind 4, gården nesttun


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Hei.Jeg ønsker opplysninger om Agnes Elisa Undeland f. 1903, død 1990, datter til Nils Nilsen Undeland og hustru Ingeborg Knudsdatter på Nesttun i Birkeland/ Fana.Opplyser bygdeboken noe om hennes mann og eventuelle barn?Finnes det utgave av 'Norges bebyggelse' som dekker Nesttun/ Fana, og som ha opplysninger om henne og hennes mann Aksel Hjelting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Fint, Arnfrid!Nå er det slik at det først og fremst er datteren Agnes Elisa 1903-1990 og hennes ekteskap med Aksel Hjelting 1906-1982, Nesttun, som jeg skulle ha funnet ut av. Jeg søker nemlig opphavet til hennes mann....... De skal ha fått en datter Inger f. 1936, død 1982, muligens flere barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

søkte på Hjelting f mel 1890 og 1915 og fikk kun et treff, Moholt, Trondhjem. Kan det være derfra Aksel kom? Har du fornavnet til Aksels far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg har en antakelse om at hans mor var f. Hjelting, at han var f. utenfor ekteskap. Derfor ville sannsynligvis data fra ekteskapet gitt noen flere svar....Han døde i Nesttun, og hans og konens gravminne finnes på DIS.Ja... han var sannsynlig i et slags slektsforhold til de som bor på Moholt. Han hadde en del halvbrødre, dersom min hypotese stemmer. Men har ikke lyst å legge ut noe antatt navn på barnemoren, så lenge det bare er en løs hypotese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

7) Dette brevet kjenner jeg igjen, vi har vært borte i denne personen tidligere. Men når og under hvilken tråd, det husker jeg nok ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Her Arnfrid. Jeg har lett i Birkeland/ Birkeland, så langt. Jeg har grunn til å tro at de fikk barn på 1930-tallet. Jeg har foreløpig ikke sjekket etter ekteskapet andre steder.Erling T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det kan se ut for at Axelina Hjelting f 1863, Axel Hjelting f 1866 og Hjalmar Hjelting f ca 1871 er søsken av Aksels mor.Der er mange debatter om denne familien både på DIS Norge og på Anbytarforum Sverige. Det ser forøvrig ut for at ingen kjenner navnet til Aksels mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.