Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hanne Ludvigsen

[#73935] Marit Eriksdtr 25 år i 1801, født i Steinkjær

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Leter etter foreldre og søsken. Hun bor i Strinden med mannen Amund Olsen i 1801. Mvh Hanne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Er det ditt par som gifter seg 29 sept 1799 i Malvik,tro? Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Ludvigsen

Ja det er rett par Ann-Mary =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Ser at de fikk en sønn,Ole,før de giftet seg. : Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Hva er kilden for at Marit Eriksdatter var fra Steinkjer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Jeg så vielsen i ministerialboka uten angivelse av fødested, videre her øverst til høyre hvor de blir trolovet:Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Malvik i Strinda, Ministerialbok nr. 606A02 /2 (1781-1817), Kronologisk liste 1799, side 261-262. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17042&idx_id=17042&uid=ny&idx_side=-34>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Jeg så vielsen i ministerialboka uten angivelse av fødested, videre her øverst til høyre hvor de blir trolovet:Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Malvik i Strinda, Ministerialbok nr. 606A02 /2 (1781-1817), Kronologisk liste 1799, side 261-262. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17042&idx_id=17042&uid=ny&idx_side=-34>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Ludvigsen

Opplysning fra en annen slekning, så den er ikke sikker. Men klarer du å oversette det som står? Er første gang min mann viser litt interesse:) Han liker det med kompani Lindstov. Å tusen takk Astrid :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Samme dag har meldt sig med begier at inntrede i Egteskab: Soldat Amund Olsen Halstad med Pige Marit Erichs Dattr Stav.Spons: Hr Capitain Rosenvinge og Sivert Olss: Hommelvig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Samme dag har meldt sig med begier at inntrede i Egteskab: Soldat Amund Olsen Halstad med Pige Marit Erichs Dattr Stav.Spons: Hr Capitain Rosenvinge og Sivert Olss: Hommelvig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Nå gir jeg meg over! Andre gang med to like innlegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Ludvigsen

Kansje du skjønner at jeg må ha det inn med tskje =))) Takk igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Ludvigsen

Et idiotisk spørsmål, ble det sponset av disse to herrer ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Ludvigsen

Et idiotisk spørsmål, ble det sponset av disse to herrer ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Nei, de var forlovere, et vanlig ord for dette var sponsor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Ludvigsen

Takk. Må jo spørre en å late som man forstår =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Helt enig med deg i det!Her er forresten et barn til født i 1801:LenkeEn Ivar Eriksen blant fadderne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Ludvigsen

Men står det noe sted hvor Marit er fra. Den manne fikk barn ja. På sønnen Ole finner jeg bare 1 barn, har trodd slekta var liten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Legger inn lenke til 1801:LenkeNei det står ikke hvor hun er fra, om hun er fra et annet sted enn Malvik.Det finnes en bygdebok for Malvik. Har du sett i den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Ludvigsen

Ikke lest den, skal få lånt den i morgen. Tusen takk Astrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Ludvigsen

Marit er nok ikke fra Steinskjær, det er svigerdatteren Anne Olsdatter. Hun bor med Ole på Stod:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Jeg så litt på ditt andre tema angående Anne Olsdatter og Ole Amundsen. Ved vielsen i Sparbu blir hans far oppgitt å være Amund Olsen Indbrynd.Jeg tror Amund Olsen og Marit Eriksdatter må ha flyttet til Stod tidlig på 1800-tallet.En datter Elen blir født i 1806:[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=dpstod1689&gardpostnr=4832&personpostnr=32819&merk=32819#ovre>LenkeJeg tror det er den samme Elen som blir konfirmert som nr 8 her med foreldre Amund Olsen og Marithe Erichs Dtr. Indbrynds Pl(ads).Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Forr i Stod, Ministerialbok nr. 746A03 /1 (1816-1827), Konfirmerte 1820-1822, side 488-489. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Sannsynligvis er det den samme Elen som gifter seg her:Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Erich Amundsen Wolden konfirmert øverst nr 16:Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Forr i Stod, Ministerialbok nr. 746A03 /1 (1816-1827), Konfirmerte 1817-1819, side 484-485. Permanent sidelenke: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Michael Amundsen Indbryndspl konfirmert 1826, aller sist:Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Forr i Stod, Ministerialbok nr. 746A03 /1 (1816-1827), Konfirmerte 1826, side 498-499. Permanent sidelenke: LenkeMen mora er Magdalena Haldorsdatter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.