Gå til innhold
Arkivverket

[#73935] Marit Eriksdtr 25 år i 1801, født i Steinkjær


Gjest Hanne Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Jeg så vielsen i ministerialboka uten angivelse av fødested, videre her øverst til høyre hvor de blir trolovet:Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Malvik i Strinda, Ministerialbok nr. 606A02 /2 (1781-1817), Kronologisk liste 1799, side 261-262. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17042&idx_id=17042&uid=ny&idx_side=-34>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg så vielsen i ministerialboka uten angivelse av fødested, videre her øverst til høyre hvor de blir trolovet:Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Malvik i Strinda, Ministerialbok nr. 606A02 /2 (1781-1817), Kronologisk liste 1799, side 261-262. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17042&idx_id=17042&uid=ny&idx_side=-34>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Opplysning fra en annen slekning, så den er ikke sikker. Men klarer du å oversette det som står? Er første gang min mann viser litt interesse:) Han liker det med kompani Lindstov. Å tusen takk Astrid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Samme dag har meldt sig med begier at inntrede i Egteskab: Soldat Amund Olsen Halstad med Pige Marit Erichs Dattr Stav.Spons: Hr Capitain Rosenvinge og Sivert Olss: Hommelvig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Samme dag har meldt sig med begier at inntrede i Egteskab: Soldat Amund Olsen Halstad med Pige Marit Erichs Dattr Stav.Spons: Hr Capitain Rosenvinge og Sivert Olss: Hommelvig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Men står det noe sted hvor Marit er fra. Den manne fikk barn ja. På sønnen Ole finner jeg bare 1 barn, har trodd slekta var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg så litt på ditt andre tema angående Anne Olsdatter og Ole Amundsen. Ved vielsen i Sparbu blir hans far oppgitt å være Amund Olsen Indbrynd.Jeg tror Amund Olsen og Marit Eriksdatter må ha flyttet til Stod tidlig på 1800-tallet.En datter Elen blir født i 1806:[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=dpstod1689&gardpostnr=4832&personpostnr=32819&merk=32819#ovre>LenkeJeg tror det er den samme Elen som blir konfirmert som nr 8 her med foreldre Amund Olsen og Marithe Erichs Dtr. Indbrynds Pl(ads).Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Forr i Stod, Ministerialbok nr. 746A03 /1 (1816-1827), Konfirmerte 1820-1822, side 488-489. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Erich Amundsen Wolden konfirmert øverst nr 16:Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Forr i Stod, Ministerialbok nr. 746A03 /1 (1816-1827), Konfirmerte 1817-1819, side 484-485. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Michael Amundsen Indbryndspl konfirmert 1826, aller sist:Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Forr i Stod, Ministerialbok nr. 746A03 /1 (1816-1827), Konfirmerte 1826, side 498-499. Permanent sidelenke: LenkeMen mora er Magdalena Haldorsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.