Gå til innhold
Arkivverket

[#73971] Skanning av pantebok for Eiker, Modum og Sigdal fra siste del av 1950


Gjest Anders J. Horgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders J. Horgen

Jeg skulle gjerne hatt tak i en delingsforretning som ble dagbokført i oktober 1950. Blir dette dokumentet snart skannet og lagt ut på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Panteboka ble skanna sammen med øvrige pantebøker i rekka. Indeksering og påfølgende publisering har et lite etterslep, og om det er ikke noe spesielt som hefter, antar jeg at panteboka kommer på nett ved neste oppdatering kommende helg.Skulle det haste, må du kontakte Statsarkivet på Kongsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Horgen

Jeg var på Statsarkivet 20. november, men de kunne ikke hjelpe meg siden panteboka var sendt til Digitalarkivet for skanning. Det er imidlertid fint hvis dokumentene blir tilgjengelige neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kristian Hunskaar

Våre folk indekserer omkring 100 pantebøker i uka, men denne var ennå ikke indeksert (noe som er en forutsetning for nettpublisering). Siden du har ventet ei stund, har jeg egenhendig indeksert den nå. Den bør da bli tilgjengelig i løpet av helga, trolig søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.