Gå til innhold
Arkivverket

[#73977] Thea Johansen (f. Hurum i 1874) og Kristian Madsen


Gjest Bjørn Dahler
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Dahler

Hei!Thea Johansen f. i Hurum 23.05.1874 ble gift med Kristian Madsen. De fikk minst 3 barn, Wilhelm, Karl og Kristian.Dette er faktisk det eneste jeg vet. Nå er spørsmålet om noen vet noe og kan hjelpe meg videre i letingen etter Thea og Kristian og deres etterkommere.Thea var datter til Johan Martin Christiansen som bodde på semb i Hurum. Johan Martin var min oldefars bror.Hilsen Bjørn Dahler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Dahler

Takk skal du ha, Gunn!Det må være feil i Hurum Historielags database. Der er konfirmasjonen oppgitt å være 7.oktober 1887. I ministerialboka for Hurum (1882-1895) står hun oppført å være konfirmert 7.oktober 1888.Det er riktig at de flyttet til Rokkestad før 1888, siden flyttet de til Bakken (FT 1900).Flere av Theas søsken reiste til Oslo og ble gift der.Hilsen Bjørn Dahler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Er dette da foreldre til Thea her i 1900-telling på gård Bakke, Hurum? LenkeHar ikke funnet Thea i 1900-tellingen til nå. Kan hende du kan finne oplysninger på Dis -gravminner om hvor Thea og ektemannen var gravlagt?Oslo byarkiv har muligens opplysninger om hvor familien bodde . Nå er det vel ikke så lenge før folketelling 1910 blir digitalisert?Skal se om jeg kommer over flere opplysninger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Dahler

Hei Gunn!Det stemmer at dette er foreldre og søsken som ikke er flyttet fra hjemmet. Jeg har lett i gravminner (DIS) og i FT, men ikke klart å finne Thea og Kristian. Jeg har de opprinnelige opplysningene fra et fjernt familiemedlem som nok ikke er sikre. Jeg er blitt fortalt at Thea og Kristian muligens bodde i Drammen, men vet ikke dette sikkert.Hilsen Bjørn Dahler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ikke så enkelt å finne Thea i 1900-tellingen. Vet jo ikke om hun var gift før 1900? Nå har jeg søkt på både Thea ( Tea) med etternavn som begynner med Joh. også begynner på Mads. uten hell til nå. Kommer ikke inn på Dis Gravminner på vanlig vis i dag?Har du noe ca alder på barn av ekteparet?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Fra DIS gravminnerId Fnavn Enavn Fdt Får Ddt Dår Bdato Bår F R Gnr B Gravsted Kommune Kirkesogn Korr723802 Thea Madsen 0605 1874 0808 1955 1208 1955 086 06 028 Vestre gravlund Velg kirkegård i Oslo Fagerborg723803 Wilhelm Madsen 2602 1907 2202 1992 1805 1992 086 06 028 Vestre gravlund Velg kirkegård i Oslo Fagerborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Dahler

Takk til dere begge!Jeg skal undersøke hvem som har ansvaret for gravene på Vestre Gravlund i Oslo så får vi se om jeg treffer den/de rette.Selv om ikke fødselsdato stemmer for Thea kan det være at det står feil dato i gravstedsregisteret eller på gravsteinen.Hilsen Bjørn Dahler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Bra, Hilde! Da kom jeg også inn på Dis Gravminner. Legger en lenke til denne graven til Thea Madsen her: LenkeDu må nok dobbeltklikke for å få fram opplysningene. Synd det ikke er bilde av gravstøtte, mulig at graven er sletter?Det kan godt være feil i fødselsdato.Lykke til med søking! Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.