Gå til innhold
Arkivverket

[#73979] Grethe Dorthea/Gertrude Klubben/Ellison fra Frøya til Minneapolis


Gjest Janne Rose
 Del

Recommended Posts

Gjest Janne Rose

Can you help me out on this; Looking for Grethe Dorthea Elinusdatter Klubben, b.April 26th 1882, Froien/Frøya, who left from Trondheim, Norway in 1907. I've found her in Border Crossings from Canada to US -Ancestry.com as Guste Klubben, arrived in Quebec 7th of June 1907, and was going to her brother Anton Ellison in Minneapolis, Hennepin, Minnesota. She could have changed her name to either Gertrude or Dorothea, and maybe used the same sirname as her brother; Ellison when she got there. She also might have got married before 1910 Census, and that makes it a bit difficult. Any ideas? Does anybody have access to marriage record for Minneapolis in the period 1907-1910?

bilete8040.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Do you have any additional information such as mothers maiden name, the date of Anton's birth, name of other family members etc. All kind of info may be useful.Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Rose

Hennes foreldre var Elinus Gundersen og Karen Petersdatter Klubben, Frøya, Sør-Trøndelag. Hvis du ser på sak nr. 73761 her på Debatt, Dig.arkivet, så har jeg bedt om hjelp tidligere. Anton Ulrik Elinusen var hennes bror og kalte seg Ellison i Amerika. Han var født 3.sept.1872. Han dro over i 1901, men som skrevet i hans etterlysning, finner jeg ikke han etter 1910. De hadde ytterligere en bror Gustav, som jeg har etterlyst i saksnr. 73789. I Gustav's Obituary fra 1911, står det at han har en bror Anton og søster Gertrude i Minneapolis. Tenker om de kunne reist til Nord-Dakota, som mange andre, men har ikke funnet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.