Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Irene Josten

[#73983] Ole Christensen og Christen Hansen

Recommended Posts

Gjest Irene Josten

Har lett etter Ole Christensen (med far Christen Hansen) i kirkebøkene, trodde jeg hadde riktig Ole - nr 107 (etter god hjelp i DIS):[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8915&idx_id=8915&uid=ny&idx_side=-45>Lenkemen mor til Ole heter Anne Knutsdatter. Ole skal være født i 1845. Kan det være denne - nr 144, selv om far står som Christen Olsen? Gården ser ut til å stemme med hvor Anne kommer fra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J  Engmo

Du har funnet rett Ole,Olsen er nok bare ei feilskriving på faren.Her er konfirmasjonen,da står det Christen Hansen (øverst) Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Irene Josten

Tusen takk for hjelp Anne, endelig kan jeg komme meg videre bakover. Ble usikker i og med at både ministerialbok og klokkerbok viste feil farsnavn, men med konfirmasjon som viser fødselsdato er Ole nå på plass. Mvh Irene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.