Gå til innhold
Arkivverket

[#74004] Siste publikasjoner fra NYE http://wangensteen.net


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og når jeg først er i gang....: Finne-Grønns bok'Familierne Treschow og Wiel' Deres innbyrdes forbindelse og de første generationer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg har en del Finne-Grønn artikler som jeg er litt usikker på om jeg skal publisere.Jeg har allerede publisert 43 artikler om familier i gamle Oslo og Christiania, men jeg har også disse:Arild Olufssøn Gyldensø.. En kritisk undersøgelse af kildeskrifterneOslobispen mag. Jens Nielsens slegt. En del nye oplysninger.Etten Paus' stamfædre ved aar 1600. Prcsbyterologiske notitser vedkommende Borgesyssel og Telemarken.Optegnelser af biskop Jens Nielsens tjener, senere sogneprest til Aas hr. Bernt Jacobsen.”Jomfru Adelus” og hendes ægtefæller. Slegten Thue af Chri• stianssand.Trøgstadpresten hr. Niels Muus' optegnelser. En slegtebog fra 1600' tallet. (Herunder prestefamilien Romedal)Kjøbmand Peter Bull's optegnelser. Et handelshus i Fredriks• stad 1710- 1800.Nedstammer den nulevende Christianiaslegt Bergh fra Oslobispen Frantz Berg? Om paalitleligheden av Lagmand Berghs VaabenbogFra Skiens ældste skifteprotokoller. Udrag af alle innførte skifter fra 1666Familierne Blichfeldt og Bentzon. SlægtebogoptegnelserPresbyterologiske optegnelser vedkommende prestegjeldene Aamot og Vardal.Familien van Kervel samt genealogiske oplysninger om de ældste led av slegten IsaachsenMandtal for Christianias forstæder 1683.Om slegterne Thorne og Tyrholm. Borgerrepræsentant paa Bragernes, Skipsreder Lars Israels optegnelser.Hvorfra stammer slegten Hagerup. Borgermester Adrian Rockersens slegt av TrondhjemNoen som er interessert i noe av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei igjen Lars Ove :o)Det er flott så mye materiale du kan gi oss tilgang til :-) Tusen takk skal du ha.Jeg skulle gjerne likt å se Fra Skiens ældste skifteprotokoller. Udrag af alle innførte skifter fra 1666.Familierne Blichfeldt og Bentzon. Slægtebogoptegnelser.Hvorfra stammer slegten Hagerup. Borgermester Adrian Rockersens slegt av Trondhjem.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Jeg henger på Rigmors ønske om å få se:- Familierne Blichfeldt og Bentzon. Slægtebogoptegnelser.- Hvorfra stammer slegten Hagerup. Borgermester Adrian Rockersens slegt av Trondhjem.Spesielt den siste nå som jeg fortsatt har Knud Gethers bok på lån her hjemme og kan sammenligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Alle disse artiklene sto i 'Norsk Tidskrift for Genealogi, personalhistorie, biografi og literærhistorie' som Finn helt riktig påpeker.Dette verket kom ut i tre bind, og det var Thomle og Finne-Grønn som var utgiverne.Fullstendig innholdsfortegnelse finnes skannet på min hjemmeside (under Finne-Grønn)Kanskje jeg burde publisere alle tre bind i sin helhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Har gått igjennom inholdsfortegnelsen og det jo mye snacks der også utenom de artiklene du nevner. Komplette bind bør kanskje vurderes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Har gått igjennom inholdsfortegnelsen og det jo mye snacks der også utenom de artiklene du nevner. Komplette bind bør kanskje vurderes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind Larsen

Håper du kan legge ut:Trøgstadpresten hr. Niels Muus' optegnelser. En slegtebog fra 1600' tallet. (Herunder prestefamilien Romedal)Hilsen Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg har bestemt meg for å publisere alle 3 bindene i sin helhet. Bind 2 det første jeg skal skanne, og det er mulig det blir publisert før helgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og en artikkel fra Finne-Grønn:'Trøgstadpresten hr. Niels Muus`optegnelser. En slegtebog fra 1600-tallet' (også om familien Romedal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind Larsen

Hjertelig takk for bøkene av og om Niels Muus. Du gjør en imponerende jobb med alt det du presenterer på nettet.mvh Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Her kommer mer:'En adelig æt fra middelalderen. Slegten Winther paa Eker' av Otto Winther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.