Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Knut Kvernflaten

[#74030] Forsvunnet fra Ringebu.

Recommended Posts

Guest Knut Kvernflaten

Peder Hansen Myhre giftet seg med Marit Gjertsdtr. i Ringebu den 12. juni 1856. Peder var 19 1/2 år, Marit 18 år. De får barna Mathea i 1856, Hans i 1858, Marit i 1860, Engelbreth i 1861 og Martinus i 1863. Peder er født i Ringebu men Marit er muligens født i Støren-området. Så til spørsmålet - hvor i all verden ble det av familien? Med håp om hjelp Knut Kvernflaten

Guest Litta Olsen

Det første jeg finner er at både datteren Marit og sønnen Martinus dør i sitt første leveår. Marit 4. sept 1860 og Martinus 26. nov 1863. Dermed nytter det ikke å lete etter deres navn.

Guest Knut Kvernflaten

Takk for opplysningen. Men det var fortsatt noen som var i live. Jeg finner dem ikke i ved ft. 1865. De kan ha dratt til Amerika - men det er også tvilsomt i og med borgerkrigen pågikk der borte. Seks år før Marit Gjertsdtr. giftet seg 'strandet' hennes far i Brasil men jeg har aldri hørt at Peder og Marit med barn tok samme veien. Knut Kvernflaten

Guest Litta Olsen

Det er unektelig merkeligt !Jeg har sjekket utflyttede fra Ringebu 1863 - 1866. Mange reiser faktisk til Amerika da, men ingen spor etter 'din' familie. Hverken til Amerika eller andre steder.

Guest Litta Olsen

Det er unektelig merkeligt !Jeg har sjekket utflyttede fra Ringebu 1863 - 1866. Mange reiser faktisk til Amerika da, men ingen spor etter 'din' familie. Hverken til Amerika eller andre steder.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.