Gå til innhold
Arkivverket

[#74030] Forsvunnet fra Ringebu.


Gjest Knut Kvernflaten
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Kvernflaten

Peder Hansen Myhre giftet seg med Marit Gjertsdtr. i Ringebu den 12. juni 1856. Peder var 19 1/2 år, Marit 18 år. De får barna Mathea i 1856, Hans i 1858, Marit i 1860, Engelbreth i 1861 og Martinus i 1863. Peder er født i Ringebu men Marit er muligens født i Støren-området. Så til spørsmålet - hvor i all verden ble det av familien? Med håp om hjelp Knut Kvernflaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Det første jeg finner er at både datteren Marit og sønnen Martinus dør i sitt første leveår. Marit 4. sept 1860 og Martinus 26. nov 1863. Dermed nytter det ikke å lete etter deres navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Kvernflaten

Takk for opplysningen. Men det var fortsatt noen som var i live. Jeg finner dem ikke i ved ft. 1865. De kan ha dratt til Amerika - men det er også tvilsomt i og med borgerkrigen pågikk der borte. Seks år før Marit Gjertsdtr. giftet seg 'strandet' hennes far i Brasil men jeg har aldri hørt at Peder og Marit med barn tok samme veien. Knut Kvernflaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Det er unektelig merkeligt !Jeg har sjekket utflyttede fra Ringebu 1863 - 1866. Mange reiser faktisk til Amerika da, men ingen spor etter 'din' familie. Hverken til Amerika eller andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Det er unektelig merkeligt !Jeg har sjekket utflyttede fra Ringebu 1863 - 1866. Mange reiser faktisk til Amerika da, men ingen spor etter 'din' familie. Hverken til Amerika eller andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.