Gå til innhold
Arkivverket

[#74051] Søknene Ingeborg (d. 1752) og Jørgen Nilsdtr/en Grønnåsen, Meløy er de fra Rana?


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

HeiDet ser ut til at de to nevnt her ikke er fra Meløy - Trena og jeg lurer da på om de kan være fra Rana - Nesna området. Navnet Adrian er jo ikke uvanlig der. Er det noen som har noe om foreldre eller aner, til de to. Tar gjerne imot mer om barna til Jørgen. Skifte 1752 nr. 640 i Svein Edvardsen samling fra Meløy etc. Har ikke sjekket skiftene på nett.1. Generasjon1. Nils NN. Barn: 2. i. Jørgen Nilsen. ii. Ingeborg Nilsdtr. Gift i Meløy Kirke, Meløy, NO, med Thomas Pettersen. 2. Generasjon2. Jørgen Nilsen, d. før 1752 i Sandvik, Meløy, NO. han byklslet Sandvik fra 1715 til 1729, da overtok Arnt Arntsen. Barn:i. Margrethe Jørgensdtr, f. i Sandvik, Meløy, NO, d. 1767 i Breivik, Meløy, NO, skifte 1767 i Breivik, Meløy, NO. Hun giftet seg med Jens Kristensen, f. 1701 i Sildvik, Meløy, NO (sønn av Kristen Johnsen og Barbro Jensdtr), d. 1779 i Breivik, Meløy, NO, skifte 1779 i Breivik, Meløy, NO. Jens: Han døde ifølge Meløy B. I s. 311 Blind og fattig, etter at han bykslet Breivik fra 1745, ingen av barna ble værende på gården. Han var bosatt i Breivik ved brorens skifte i 1761.ii. Adrian Jørgensen, f. i Sandvik, Meløy, NO, d. i Reindalen, Meløy, NO. (1) Han giftet seg med Marit Olsdtr (datter av Ole Johansen og NN Fredriksdtr), d. 1739 i Reindalen, Meløy, NO, skifte 1739 i Reindalen, Meløy, NO. (2) Han giftet seg med Marit Ingebrigtsdtr, d. 1749 i Reindalen, Meløy, NO, skifte 1749 i Reindalen, Meløy, NO.iii. Jakob Jørgensen, f. i Sandvik, Meløy, NO. han tjente ved tantens skifte i 1752 i Gildeskål.iv. Mette Jørgensdtr, f. i Sandvik, Meløy, NO, d. i Selstad, Meløy, NO. Gift før 1752, med Erik Ellingsen, f. i Selstad, Meløy, NO (sønn av Elling Eriksen og Anne Andersdtr), d. 1769 i Selstad, Meløy, NO.v. Dorthe Jørgensdtr, d. 1775 i Sandvik, Meløy, NO, skifte 1775. Hun giftet seg med Arnt Arntsen Hofman, d. før 1774 i Sandvik, Meløy, NO.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heisynes å huske at den gården (Breivik) i Meløy er diskutert før i en debatt. Eller er jo Hans Kristensen på debatt 39740 etterkommer av denne familien.De skal ha kontakt bakover til Gyth og Agersborg og Falch og dermed Åkvik på Dønna ifølge en slektning av min farfar, men jeg klarer ikke å finne noen link.derfor prøver jeg meg for å se om noen andre har funnet noe.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.