Gå til innhold
Arkivverket

[#74060] Sponvigen, sm


Gjest Kerstin Mertala
 Del

Recommended Posts

Gjest Kerstin Mertala

Jag söker min mormor född i Sponvigen,sm. Hennes namn var Mary Sandberg. Hon hade fyra systrar också födda där. Deras mamma var Karen gift Sandberg född 1865 Sponvigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Mertala

Tack för det! Försöker nu att hitta min mormor i födelseboken för Sponvigen. Vilken del av Berg skall jag titta i. Jag tror mig veta att mormor av yngst av systrarna. Men ändå står det att hon föddes 1892? Det kan inte stämma. Vet nån nåt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Sponvigen ligger i BERG hoved-prestegjeld. Jeg klarer foreløpig ikke finne noen barn av Carl Aksel/Karen som er døpt der, eller noen ekteskapsinngåelse omkring 1892 og utover. Det kan vel tenkes de ikke var medlem av statskirken.Derimot sier en kilde på 'Family Search' at ekteskapsinngåelsen mellom Karen og Carl Aksel var 25 APR 1892 i Fredrikstad. Dette har jeg IKKE funnet noen bekreftelse på, men samme kilde oppgir at Karens far var Mathis Eliasen. Derfor kan vi finne henne selv og hennes familie ved FT1865 i Sponvigen: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=20&filnamn=f60116&gardpostnr=204&personpostnr=1203&merk=1203#ovre>LenkeCarl August hadde tydeligvis et ekteskap fra før (Inngått i Halden 6.des.1864 med Marie Sofie Bryngelsdatter iflg.FS) Her er Carl Aksel (C:A) i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Ja, det overså jeg. Da er det bare å prøve på å få tilgang til kirkebøkene for metodistmenighetene i Halden og Fredrikstad. (Siden FS-kilden oppgir vielsesdagen til 25 APR 1892 i Fredrikstad)IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.