Gå til innhold
Arkivverket

[#74087] tydehjelp på Isak Myhres 2. ekteskap 1803 i Alstahaug


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

Heiifølge Frodes side så var Isach Myhre g. m. Elisabeth ? før 1803 for hans barn var alle født etter dette.Er et noen som kan tyde dette?Hvis jeg ikke har tolket det som står omtrent midt på høyre side Det står viet bak dem. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2577&idx_id=2577&uid=ny&idx_side=-12>LenkeSynes å skimte Isak Myhre gift med Elisabeth Johanna Gyth i den uklare teksten.Her er familien i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg prøver meg iallefall på tyding: 24.mai 1803 'egteviet tillige' ??Isach Myhren(?) med jomfru Elisabeth Johana Gyth. Sponsores(forlovere eller vitner) var muligens Ole Myhre Skjeggesnes og den andre var fra Belsvåg. Fornavnet til den fra Belsvåg tror jeg begynner med T eller J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg prøver meg iallefall på tyding: 24.mai 1803 'egteviet tillige' ??Isach Myhren(?) med jomfru Elisabeth Johana Gyth. Sponsores(forlovere eller vitner) var muligens Ole Myhre Skjeggesnes og den andre var fra Belsvåg. Fornavnet til den fra Belsvåg tror jeg begynner med T eller J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heidet var jo interesant at det var en Ole Myhre som var der. Fant noen flere Myhre her. LenkeDet er ikke oppgitt hvor Isak er fra kanskje de nevnte med etternavnet Myhre er en familieSer og på 1801 ft at Isaks andre kone er brordatter til hans første kone. Hun hadde 2 brødre Peter og Anders sistnevnte bodde i Danmark, så da er kanskje Peter den som er hennes far. Peter bodde på Mo i Vefsn. Finnes det skifte etter han som kan bekrefte dette slektsforholdet?Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiher på midten av høyre side Lenke står fødselen til Elisabeth Gyths første barn, men framdeles er det vanskelig å se hva fornavnet er til hennes mann. Synes ikke det lingner Isak. Er det noen som er bedre til å tyde denne skriften? eventuelt har skiftesamlingen med Isak Myhre sitt skifte.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Willenburg

Isach Myhre ble jordet 26 feb 1816. Skifte 1816, Hellesvig, Alstahaug. Formynder for barna Hans Mørch, Hestad. Elisabeth Myhre, ektefelle. Rebecha Elisabeth, 13 år (dp 1803 kb.) Else Marie, 10 år (dp 1806 kb) Josemie (Jesenia?) Susanna, 7 år (dp 1808 kb) Olina M. 5 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.