Gå til innhold
Arkivverket

[#74089] Søstrene Signora Asta Pehrsson og Ellen Hansine Nielsen, født Jensen, Kragerø


Gjest Trond Øivindsson Lunde
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Søker opplysninger om ektefelle og evt. barn.Signora Asta, født i Kragerø 15.02.1888, død i Kragerø 07.05.1981. Opplyst å være enke da hun døde.Ellen Hansine, født i Kragerø 19.11.1890, død 30.12.1984. Opplyst å være enke da hun døde. Hun hadde dattera Anny Randine, født i Oslo 07.11.1915, død i Kragerø 14.10.1997. Dattera var ugift. Veit ikke om Ellen Hansine hadde flere barn.Signora Asta og Ellen Hansine er gravlagt i Kragerø, men har ikke samme grav som sine ektefeller. De har samme gravsted som sine foreldre Peder Anton (1861-1945) og Emma Jensen (1864-1952)Kontakt meg gjerne på: ammerud.lunde@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Har sett gjennom lysningsprotokollene for Kragerø. Fant ingen av dem der. Prøver Skifteretten om du har opplysninger om arvinger ved dødsfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Aabøe

Ser ut til at Signora Aasta reiste til USA: EMIGR1.TXT 1/1 145.8 kb Side: 73 Nr. 12 Flyttedato: 09.09.1911 Etternavn: Jensen Fornavn: Aasta Signora Født/alder: 15.02.1888 Fødested: Bosted: Kragerø Sivilstand: Ugift Stilling: Bestemmelsessted: New York Med skip: Merknader:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Hun kom hjem igjen og bodde mesteparten av sitt liv i Smedsbukta. Se mine svar i etterlysningen som ligger på DIS.under Kragerø.Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Hei, Astrid (9). Meldingen er mottatt. Den løste gåten om Asta Signora. Jeg har på bakgrunn av dine opplysninger funnet ut hun ble gift med Oscar Emil Persson fra Landskrona i Sverige, født 1886 eller 1888. De fikk ei datter født i Stavanger 11.11.1916 nr. 43 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1800&idx_id=1800&idx_listetype=dp&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-41>Lenke Døpt i Kragerø, nr. 7:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Trond Øivindsson Lunde

Jeg har funnet ut at Ellen Hansine ble gift enten 1914 eller 1915 med Ole Andreas Nielsen (24.09.1892-14.10.1964). Det var 5 barn. Foruten nevnte Anny Randi (ikke Randine)var det Ingeborg Elise (1918-2008), Nils Anker, Per (1922-2008) og Bjørn (1925-2009). De to siste var født i Sarpsborg, men jeg finner bare Bjørn i fødselsregisteret der. Ingeborg Elise skal være født i Larvik, men jeg kan ikke henne. Søker opphavet til Ole Andreas. Han ble gravlagt på Østre Gravlund i Oslo, og har samme grav som svigersønnen (Ingeborg Elises mann) Jerod Clifford Johansen (1920-1984)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.