Gå til innhold
Arkivverket

[#74101] 'lappepige boende paa Flaat, Høilandet'


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Jeg klarer ikke å finne dette.'lappepige boende paa Flaat, Høilandet' (lappekommisjonen av 1889) Det skal være i N-Trøndelag, rundt Grong - Overhalla. Her trenger jeg hjelp. mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Gunn. Tusen takk. Grunnen til at jeg skulle førsøke dette området 'lappepige boende paa Flaat, Høilandet' var at jeg leter etter 'Johanne Marie Johansdtr f 19.01.1865 Overhalla. Foreldre; John Nielsen f 1799 og Anne Marie Jakobsdtr f 1923. Finner henne i 1875 tellingen men etter der forsvinner hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Gunn. Tusen takk. Herfra er hun sporløst borte. Jeg saumfarer nå folketellingen for Grong. Det er mange. Takk for at du tar tak i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det kan jo tenkes at damen har giftet seg og er ført med ektamannens etternavn, som vanlig i 1900-telling. Har ikke funnet noen som passer ved landsomfattende søk på fornavn og fødested Overhalla :-)Kan hun være død før 1900 mon tro, eller emigrert?Skal fortsette leting.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Ved søk kan det væøre lurt og også bruke Grong som fødested. Jeg har at broren er født i Grong. Hun hadde ihvertfall to søstre og en bror. Det er vel etterkommere etter broren på Høylandet og i Røyrvik. Mener det er noen andre som også har lett etter henne.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Til innlegg 8: Disse to innleggene omfatter Johanne Marie og hennes familie: 69369 Lagnaden til Johanne Marie Johnsdtr f 1865 Overhalla. og 68697 Aner til Kristine Johansdtr f 1853 Grong N-TrøndelagMvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Hildrum

Jeg har sjekket døde i Grong lensmannsdistrikt fra 1873-192?, og har ikke funnet Johanne der, men hennes mor døde 1878, 55 år gammel. Det var en Johanne Johnsdatter, f. 1864, gift med Ole Kristensen, f. 1862, registrert under Skarstadbakken, Børstad/Okstad på Høylandet i 1900 - tellingen. Høylandet lå under Grong på denne tiden, men vet ikke om denne Johanne Johnsdatter kan være en kandidat da bygdeboka sier lite om Skarstadbakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Randi og Inge. Tusen takk. Det er riktig som Randi sier at Johanna har vært lett etter - se 69369 - uten at vi klarte å spore henne. Men denne gang etter tips, skulle jeg førsøke gjennom 'lappepige boende paa Flaat, Høilandet'. Anne (8) var nevner - Høylandet og i Røyrvik - og det er jo også intresant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.