Gå til innhold
Arkivverket

[#74103] Oppslag bygedbok: Bolstadøyri Gnr. 8 i Evanger 1


Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

Er det noen som kan slå opp her og se hva det står om Knut Nilsen Bolstadøyri? Det må være han som er her i 1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=27&filnamn=f61235&gardpostnr=1178&personpostnr=7762#nedre>LenkeHan skal ha hatt en sønn Nils som flytter til Bergen i 1850: LenkeBlir gift i Fana i 1851: LenkeEn annen sønn Povel Nikolai som drar til Nordland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

I BB for Evanger II side 32 på Bolstad under husmenn finner jeg sitat: Soldat Knut Nilsson Bolstad 1795-1878 g 1822 m Anna Elisabet Jæger 35 år, var husmannsfolk på Øyrahjellen. Knut var son til Nils Knutson, husmann i Øvre Rasdalen og Anna var dotter til Klokkar på Voss, Poul Moltzau Jøger. Barn: Nils f 1822, reiste 1850 til Bergen Kari f 1828, reiste til Bergen 1859 Kari f 1827 død 1827 Filip f 1833, reiste til Sogn i 1854 Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Nei, det tror jeg ikke for jeg hadde allerede hans farfar, Nils Knutsen Horvey ca 1762 og Kari Philipsdtr Horvey ca 1753 De bosatte seg på Rasdal, men forfedrene til Nils kommer fra Nesheim, Bjørgo, Mestad og Horvey. Mens foreldra til Anna Nilsdtr Dagshaugen kom fra Rasdal Øvre og Flanås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.