Gå til innhold
Arkivverket

[#74106] Ragnvald Skåring fra Sør-Odal?


Gjest Olav Aasmundrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Aasmundrud

Ragnvald Skåring var g.m. Dagny f. Andersen og deres første barn, Randi, ble f. 15.08.1912 i Kristiania. Ragnvald var muligens sønn av Søren Christophersen Skaarildbækken i Strøm i Sør-Odal. Men jeg har ikke greid å finne hvor og når Ragnvald ble f., og jeg finner han heller ikke under navnet Ragnvald Skåring, Ragnvald Sørensen eller Ragnvald Skaarildbækken ved ft. i Norge i 1900 Ved ft. i Strøm sogn i Sør-Odalen pg i 1865 bor Søren på garden Skaarildbækken, han er husmann m/jord og 40 år g.m. Marthe Nielsdatter som er 48 år og de har barna Kristine 12 år, Nils 10 år og Sigvard 8 år alle f. i Sør-Odalen pg. Jeg ha funnet diis tre barna under dp. i kb Sør-Odal nr. 62 i 1854, nr. 133 i 1856 og nr. 196 1858, men jeg har ikke funnet Rognvald. Er det noen som har opplysninger om Ragnvald Skåring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Aasmundrud

Ragnvald ble gift med Dagny Josefine Andersen i Kristiania før 1913. Deres førstefødte barn Randi Skåring ble f. 15.08.1912 i Kristiania, men jeg vet ikke i hvilken kirke hun ble døpt. Jeg forsøker nå finne vielsen til Ragnvald og Dagny, men vet ikke i hvilken kb. jeg skal lete Ved ft i 1900 bor Dagnys foreldre skriftstøber August Andersen og Petrine Sofie f. Pedersen i Mandals g. 5 og hos seg har de barna Gulborg Eugenie f. 1886, Dagny Josefine f. 1889 Aagot Sofie f. 1891 og Rolf August f. 1898 alle f. i Kristiania Rolf August ble dp. i Rikshospitalets k. 03.07.1898, men jeg har ikke funnet de andre barna i kb. Er det noen som har forslag til hvilken kb. jeg bør lete i for finne vielsen til Ragnvald og Dagny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.