Gå til innhold
Arkivverket

[#74110] Meråkeremigranter 1867, en fantastisk billedlink


Gjest Grete Jøraas
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Jøraas

Har du forfedre som emigrerte fra Meråker i 1860-årene, finner du kanskje bilde av dem her: www.sodcity.com (Carl's Web Page)Jeg googlet Torgeir Guttormsen Kirkeby da jeg fant denne linken. Torgeir emigrerte med sin familie i 1867. Nå har jeg bilder av ham, konen, barn, barnebarn, skolen, kirken, bilen, traktoren, eksamensbevis, avisutklipp..........! Fantastisk! De bosatte seg i Minnehaha, Sør-Dakota (ved Sioux Falls) Torgeir var bror til min oldemor.Lykke til!Hilsen Grete

bilete8077.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Olsen

Ja, disse sidene er fine. Jeg har visst vært innom dem før og kikket. Men jeg synes det er litt skuffende at de bare 'tar' bilder fra andre sine hjemmesider og legger dem ut på nye sider uten å spørre om et ok på det. Mange av Meråker-bildene på Carl's Web Page er fra mine hjemmesider og er scan av min samling med postkort fra Meråker som jeg har lagt ut på mine hjemmesider. De har alle filnavn i nr.serien Mxxx_600. Ragnar (in Hell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.